هشدار پلیس به اراذل و اوباش؛ کُری خوانی نکنید

    کد خبر :325997

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اراذل و اوباش باید بدانند که اگر بخواهند در فضای مجازی کاری انجام داده و قدرت‌نمایی کنند، پلیس همانند فضای واقعی قطعا با آن‌ها برخورد می‌کند، گفت: تعداد عملیات‌ها و اجرای طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش در مناطق مرکزی تهران بیشتر است.

سردار علیرضا لطفی (رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) درباره افرادی که در فضای مجازی اقدام به رجزخوانی و کُری خوانی می‌کنند، گفت: این افراد با توجه به شرایط سنی که دارند، در فضای مجازی حضور و از آن فضا استفاده می‌کنند. ما این افراد را شناسایی کرده‌ایم و به آنها تذکر نیز داده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما به آن دسته از اراذل و اوباشی که در پلیس دارای پرونده بوده و توسط پلیس کنترل می‌شوند، تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید در فضای مجازی فعالیت اوباش‌گونه‌ای داشته باشند.

توجیه، تذکر، ارشاد و برخورد با افرادی که در این زمینه در فضای مجازی فعال هستند و توسط پلیس فتا و پلیس امنیت نیز شناسایی شده‌اند، در دستور کار ما قرار دارد. این افراد تابعی از جو عمومی جامعه بوده و متاسفانه از این فضا استفاده نامطلوب می‌کنند.

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر برخود پلیس با افرادی که در فضای مجازی اقدام به فحاشی کرده و قدرت‌نمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس در گذشته نیز با افرادی که در فضای مجازی اقدام به فحاشی و قدرت‌نمایی کرده بودند، از جمله وحید مرادی و طرف مقابل او برخورد کرده بود و در حال حاضر نیز به آن فرد پیغام می‌دهیم که نباید از این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی داشته باشد. اراذل و اوباش باید بدانند که اگر بخواهند در فضای مجازی کاری انجام داده و قدرت‌نمایی کنند، پلیس همانند فضای واقعی قطعا با آنها برخورد می‌کند.

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که آیا سن جرائمی مانند اوباش‌گری در حال کاهش است، گفت: ما در طرح‌هایمان با دو دسته افراد برخورد می‌کنیم؛ بخشی از آنها اراذل و اوباش و عده دیگر مزاحمین نوامیس هستند.

بخشی از این مزاحمین نوامیس افرادی هستند که در سنین زیر ۱۸ سال بوده و با حضور در پارک‌ها و استفاده از الفاظ رکیک آرامش خاطر شهروندان را برهم می‌زنند. این افراد با اراذل و اوباش متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش در همه مناطق تهران اجرا می‌شود، تصریح کرد: براساس دو فاکتور مهم یعنی کنترل‌های پلیس و تماس‌های مردمی طرح‌هایمان را اجرا می‌کنیم.

به گزارش ایلنا: در حقیقت پس از تماس‌های مردمی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در صورتی که صحت خبر اعلام شود، قطعا اقدام خواهیم کرد، اما متاسفانه در مناطق مرکزی تهران تعداد عملیات‌ها و اجرای طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش به جهت شرایط خاصی که دارند، بیشتر است. البته در مناطق حاشیه‌نشین نیز طرح‌ها اجرا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید