قیمت‌ها در بورس تهران همچنان رو به کاهش

    کد خبر :324813

امروز نیز روند تغییر قیمت‌ها در بورس تهران عمدتا نزولی بود و شاخص کل بیش از ۸۴۴ واحد افت کرد. نفتی‌ها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی جزو گروه‌هایی بودند که با کاهش قیمت مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، مدتی است قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران افت کرده و شاخص کل شاهد اصلاح روند افزایشی خود نسبت به هفته‌های گذشته است. در حالی در این روزها نماگر بورس تهران بر روی سراشیبی افتاده که در ماه گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بارها و بارها کانال‌شکنی کرد و توانست به قله‌های تاریخی دست پیدا کند. بسیاری عامل افزایش شاخص را در آن مدت افزایش قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران می‌دانستند.

از طرفی در ایران ۳۰ شرکت بزرگ بورسی ۸۵ درصد کل بورس را تشکیل می‌دهند و یکی از عوامل نوسانات شدید شاخص در این مدت اخبار تاثیرگذار این شرکت‌هاست. همچنین وضعیت کلی اقتصادی بسیار بر بازار سرمایه تاثیرگذار است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۴۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۸ هزار و ۷۲ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۳۵ واحد افت تا رقم ۱۸ هزار و ۳۴۸ پایین رفت. در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۰۵۴ واحد افت کرد و شاخص بازار اول و دوم ۷۷۷ و ۹۳۶ واحد کاهش یافتند.

توسعه معادن و فلزات، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر کاهنده را روی نوسانات شاخص بازار داشتند.

در طرف مقابل پتروشیمی پارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و سایپا به ترتیب با ۱۹۳، ۴۱ و ۳۴ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص‌ها را به سمت بالا هدایت کنند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند قیمت‌ها همچون روز گذشته کاهشی بود. در این گروه حدود ۴۹ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۱۴.۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

از طرفی در گروه محصولات شیمیایی به جز دو نماد پتروشیمی پارس و پتروشیمی غدیر که به تازگی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه شدند، اکثریت نمادها با افت قیمت روبه‌رو شدند. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهشی بودند.

امروز در گروه‌های خودرو و ساخت قطعات نیز بیشترین نمادها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. در این گروه که یکی از پرمعامله‌ترین گروه‌های بورسی بود ارزش معاملات به بیش از ۱۳ میلیارد تومان و حجم معاملات به ۳۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۷۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۶۲ هزار و ۷۳۳ نوبت بود.

آیفکس نیز ۶.۴ واحد افت را نشان داد و تا رقم ۱۲۱۸ واحدی پیش رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۱۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید