همکاری ایران و آلمان در حوزه علوم شناختی

    کد خبر :321987

رئیس دانشکده ذهن و مغز برلین خواستار خواستار توسعه و گسترش همکاری های مشترک تحقیقاتی و تخصصی میان کشورش با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های علوم شناختی شد.

میکاییل پاون (Michael Pauen ) رئیس دانشکده ذهن و مغز برلین (School of Mind and Brain) به لزوم همکاری های مشترک ایران و آلمان در بخش های تحقیقاتی، تخصصی، تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری دوره های آموزشی و همکاری میان مراکز تخصصی علوم شناختی دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: توسعه همکاری های مشترک میان دانشکده ذهن و مغز برلین و دانشگاه های ایران به تقویت پایه های علمی و تخصصی میان مراکز و موسسات تحقیقاتی دو کشور در حوزه های علوم شناختی منجر خواهد شد.

سید کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در ادامه گفت: اهداف و سیاست های راهبردی و حمایتی این ستاد در امر ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در سطح مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی ایران و همچنین گسترش همکاری های بین المللی در حوزه های علوم شناختی است.

به گزارش مهر، دانشکده ذهن و مغز برلین تحت نظارت دانشگاه «هومبولت» و با مشارکت اساتیدی از موسسات فعال در حیطه علوم اعصاب شناختی آلمان شامل دانشکده های روانشناسی، فلسفه، بخش علوم رفتاری شناختی، موسسه «ماکس پلانک» و بخش نورولوژی دانشگاه پزشکی شریطه فعالیت دارد. این دانشکده با جذب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به مطالعاتی در خصوص ذهن و مغز می پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید