آسیب زدن به برخی کارمندان با صرفه‌جویی در برق!

    کد خبر :318778

پس از تغییر ساعت کار ادارات در پایتخت،کارمندان ساکن در شهرها و شهرستان‌های اقماری تهران به دلیل کثرت مسافت و نبود امکانات حمل‌ونقلی مثل مترو و خط اتوبوسرانی خیلی زودتر از ساعت مقرر باید از منازل خود خارج شوند و به سمت محل‌ کار حرکت کنند. این موضوع مضاف بر افزایش هزینه، رفت‌و‌آمد و سلامت جسمی آنها را به دلیل کم‌خوابی و انتخاب هر نوع وسیله نقلیه‌ای به مخاطره می‌اندازد.

تغییر ساعت کار برای کاهش مصرف انرژی یا هر دلیل منطقی دیگری در صورتی به نفع هر دو طرف، یعنی کارمند و ارباب‌رجوع خواهد بود که شرایط دیگر هم مهیا باشد. این تصویری که ساخته و نوشته شد، روزی از روزهای یکی از شهرستان‌های اقماری تهران است.

بومهن، رودهن، پردیس، ورامین و… که از همه آنها، روزانه تعداد زیادی کارمند و… به تهران می‌آیند بدون وجود کوچک‌ترین تسهیلاتی در امر رفت‌و‌آمد‌شان. تاکسی‌ها تا قبل از ساعت هفت تقریبا حضور ندارند و اگر هم باشند کرایه‌شان بالاست، اتوبوس در بسیاری از آنها وجود ندارد، مینی‌بوس‌ها یا نیستند و اگر هم باشند خیلی زود پر می‌شوند و خیلی‌ها نمی‌توانند سوار شوند و درنهایت مترو و خط اتوبوس همگانی‌ای که وجود ندارد و نشانش را فقط در وعده‌های ایام انتخابات و روی پوسترهای شورا و نماینده‌های مجلس مشاهده می‌کنیم.

تغییر ساعت‌کار اداری یعنی افزایش هزینه، به خطر افتادن سلامت کارمندان حین رفت‌و‌آمد در ساعات اولیه صبح و هزار و یک موضوع دیگر که همگی می‌توانست با گسترش حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد و حتی از بین برود؛ اما متاسفانه در ایجاد تسهیلات، تنها ساکنین شهر تهران درنظر گرفته شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید