سکوت مسئولان سیاست خارجی در پرونده محرومیت کشتی ایران

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶
    کد خبر :315933

دارنده مدال برنز کشتی جهان گفت: متأسفانه با توجه به شواهد و قرائن موجود، خطر محرومیت کشتی ایران بسیار جدی است، اما سکوت متولیان سیاست خارجی کشور همچنان ادامه دارد.

حسین نوری در گفتگو بامهر با بیان اینکه لابی صهیونیسم در کمیته بین المللی المپیک بسیار فعال شده اظهار داشت: متأسفانه در کنار این شیطنت‌های بین‌المللی، برخی از کشورها به ویژه روس ها نیز با دادن کشتی‌گیر به این رژیم غاصب، درصدد ضربه زدن به کشتی ایران هستند.

وی تصریح کرد: پیش از این رژیم اشغالگر قدس حداکثر با ۲ تا ۳ کشتی‌گیر در مسابقات حاضر می شد، اما برای مثال آنها امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا که اردیبهشت ماه در کشور مقدونیه برگزار شد، با ۶ کشتی گیر در رشته کشتی آزاد و ۶ کشتی گیر در رشته کشتی فرنگی شرکت کردند و جالب تر اینکه اصلا در کشتی زنان کشتی‌گیر نداشتند. اینها همه نشانه این است که برای کشتی ایران برنامه دارند.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان ادامه داد: اگر به نام و نشان کشتی گیران حاضر در رقابتهای اروپایی توجه کنیم متوجه می شویم از چه کشورهایی تابعیت رژیم صهیونیستی را پذیرفته اند. جالب تر آنکه بسیاری از این کشتی گیران به غیر از این مسابقات سابقه دیگری در کشتی ندارند.

نوری اظهار داشت: این موضوع از چند ماه پیش برای رسول خادم مسجل شده بود که پس از محرومیت علیرضا کریمی، کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی دیگر به کشتی ایران این اجازه را نخواهد داد که با روش های قبل مثل حاضر نشدن و یا نسخه پزشکی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبرو نشوند و به همین خاطر بود که وی چندین بار این موضوع را به مسئولین امر اطلاع داد.

وی در مورد نامه کشتی‌گیران به مقام معظم رهبری نیز تصریح کرد: ما کشتی گیران همیشه از سیاست های کلی نظام تبعیت کردیم و قطعا طبق همین سیاست ها حرکت خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه می شود با دیپلماسی فعال و ورود دستگاه های بالادستی و مذاکره با کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی به نوعی موضوع محرومیت کشتی گیران را حل کرد، به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم. از ایشان تشکر می کنیم که پاسخ ما را دادند و دستورات لازم را به مسئولین مربوطه اعلام کردند، اما پس از حدود چهار ماه موضع مسئولان امر از جمله وزارت امورخارجه برای رایزنی های دیپلماتیک برابر این مساله، فقط و فقط سکوت است. متاسفانه خادم هم پس آنکه مجبور شد از تمام ظرفیت های خود از حضور در هیأت رئیسه برای تعلیق نشدن کشتی ایران استفاده کند، با توجه به شرایط پیش آمده، قید این پست ارزشمند و تاثیرگذار را زد و از عضویت هیات رئیسه استعفا داد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: کشتی پرافتخارترین ورزش ایران است که هم در المپیک ها و هم در بازی های آسیایی و جهانی باعث به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و نواخته شدن سرود ملی ایران شده است. در همین راستا در چند ماه آتی نیز ما چهار میدان جهانی در رده های سنی مختلف را پیش رو داریم که با مشخص شدن اهداف رژیم صهیونیستی، زنگ خطر برای کشتی ایران به صدا در آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید