سه حمله تروریستی در کرکوک با یک کشته و ۲۰ زخمی

    کد خبر :314574

منابع پلیس عراق اعلام کردند، در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مخازن صندوق‌های رای در کرکوک یک تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع پلیس عراق اعلام کردند، انفجار دوگانه‌ای اداره دولتی در کرکوک را هدف قرار داد که در آن صندوق‌های آرا نگهداری می‌شدند.

اما المیادین گزارش داد، سه حمله در کرکوک رخ داده که یکی از آنها ناشی از خودروی بمب‌گذاری شده بود.

پلیس کرکوک اعلام کرد، عامل انتحاری سوار بر خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی محل نگهداری صندوق‌های رای مربوط به انتخابات اخیر پارلمان عراق منفجر کرد.

یک منبع در فرماندهی پلیس کرکوک اظهار داشت،‌ این خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی اصلی محل نگهداری صندوق‌های رای منفجر کرد که طی آن ۹ نیروی پلیس، شش تن از نیروهای مبارزه با تروریسم و تعدادی غیرنظامی زخمی شدند.

وی افزود:‌ در این انفجار بیش از ۱۰ خودرو منهدم و خسارت‌هایی به مخزن‌های صندوق‌های رای وارد شد اما صندوق‌ها هیچ آسیبی ندیدند.

راکان سعید جبوری، استاندار کرکوک این انفجار را “اقدام تروریستی بزرگ” با هدف نابودی ثبات کرکوک خواند.

وی در بیانیه‌ای گفت: هدف قرار دادن مخازن کمیسیون انتخابات عراق پیامی خطرناک است اما ما مانع از تلاش‌های برای بی‌ثبات سازی کرکوک می‌شویم و انفجار مذکور تلفاتی در بین نیروهای ما نداشت. صندوق‌های رای نیز آسیبی ندیدند. چنین حوادثی تنها وحدت و همبستگی ما را بیشتر می‌کنند.

قرار است کمیسیون انتخابات به قضات منتخب اجازه بازشماری دستی آرای صندوق‌هایی که در مورد آنها اعتراض‌هایی وجود دارد را از روز سه‌شنبه جاری و از شهر کرکوک بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید