هوش مصنوعی پیش بینی آب و هوا را دقیق تر می کند

    کد خبر :313618

زمانی که نشانه های وقوع یک توفان ظهور می کند، جزئیات فراوانی باید بررسی شوند تا مشخص شود آیا این توفان به یک رویداد هولناک مبدل می شود یا خیر.

به گزارش بازتاب به نقل از فیوچریسم، پی بردن به مدت زمان وقوع یک توفان، شدت و گستردگی آن و همین طور پیامدهای آن کار ساده ای نیست و در صورتی که چنین پیش بینی هایی به دقت انجام نشوند ممکن است جان میلیون ها نفر به خطر بیفتد یا خسارات مالی گسترده ای وارد شود.

حال پژوهشگران آمریکایی در حال ابداع الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی هستند که با بررسی متغیرهای مختلفی که ذهن انسان توان تجزیه و تحلیل همه آنها را ندارد، قادر به پیش بینی و برآورد دقیق تغییرات آب و هوایی خطرناک و به تبع آن احتمال وقوع توفان ها و دیگر سوانح طبیعی است.

سیستم یادشده می تواند رویدادهایی از این دست را پیش بینی کند و لذا افراد شاغل در اورژانس، هلال احمر و غیره فرصت بیشتری برای کمک به افراد سانحه دیده یا انتقال آنها به نقاط امن خواهند داشت.

البته تولید چنین ابزاری قبلا هم اتفاق افتاده و به عنوان مثال شرکت آی بی ام، ابزار پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی خاص خود را ابداع کرده که با دقت حداکثر ۷۰ درصد و در فاصله ۷۲ ساعت تا وقوع یک توفان می تواند شدت و وسعت آن را پیش بینی کند. اما پژوهشگران می گویند سیستم جدید با دریافت انبوهی از اطلاعات در مورد وقوع توفان های سهمگین در سال های گذشته از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید