معاون صدا : بدون طنز نمی‌توان زندگی کرد

    کد خبر :311628

چهارمین دوره مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» که شبکه رادیویی ایران آن را اجرا می‌کرد، به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» شبکه رادیویی ایران به منظور قدردانی از برگزیدگان و همچنین پاسداشت محمدصادق عبداللهی، نویسنده پیشکسوت طنز رادیویی و تلویزیونی با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، محمدصادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ، مدیران ارشد رادیو و همچنین صداپیشه‌گان طنز رادیو در استودیوی شماره یک معاونت صدا برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، در این مراسم با بیان اینکه اگر طنز نباشد آدمی نمی‌تواند زندگی کند؛ گفت: طنز یکی از مؤلفه‌های شاد، خوب و موفق زیستن است و مانند اکسیژن، برای انسان ضرورت دارد و همه افراد جامعه به آن عادت دارند.

معاون صدا با تأکید بر اینکه طنز، مطالبه عمومی مردم از مسئولان است؛ تصریح کرد: در دوره‌ای در دهه هفتاد، رادیو در مقایسه با تلویزیون در جایگاه ویژه‌ای در حوزه طنز قرار داشت و رهبر انقلاب نیز در آن مقطع، طنز رادیو را فاخر عنوان کردند؛ اما امروزه طنز در تلویزیون رشد بسیار خوبی داشته است و طنز رادیو نیز تا امروز به صورت کمّی و کیفی ارتقا یافته است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه در رادیو ایران روزانه چهار تا پنج برنامه طنز پخش می‌شود و سایر شبکه‌های رادیویی نیز پخش برنامه‌های طنز را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ خاطرنشان کرد: قطعاً در حوزه طنز و نویسندگی، بسیار جای کار داریم و امثال محمدصادق عبداللهی باید نسل نو را تربیت کنند تا این فضا بیش از پیش شکوفا شود. معاون صدا همچنین از مسئولان کشور خواست تا سعه صدر خود را در برابر طنز رادیویی و تلویزیونی بالا ببرند.
تقویت آنتن رادیو با کمک برنامه‌های طنز

محمدجواد محمدزاده مدیر شبکه رادیویی ایران، نیز با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های معاونت صدا، همه برنامه‌های طنز باید به تقویت آنتن رادیو کمک کنند گفت: طنز از هزل، هجو و ظاهر جداست و باید به اصلاح و بهبود اوضاع جامعه منجر شود.

مدیر شبکه رادیویی ایران خاطرنشان کرد: گرچه مبنای طنز بر شوخ طبعی و خنده استوار است ولی این خنده ضرورتاً از سر شادمانی نیست و ممکن است ناشی از درد‌های اجتماعی باشد و به جای اینکه لبخندی بر لبی بنشاند، اشکی از چشم جاری کند.

محمدزاده با تأکید بر اینکه طنز یکی از جدی‌ترین موضوعات در ادبیات فارسی است، تصریح کرد: طنز به عنوان یکی از رویکرد‌های رادیو ایران، در گروه ورزش و تفریحات، تولید و پخش می‌شود و بر همین اساس، «یک، دو، صدا» مهمترین برنامه روزانه رادیو ایران است و بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، این برنامه توانسته مخاطبان قابل توجهی را از سراسر کشور به خود جذب کند.

مدیر شبکه رادیویی ایران با بیان اینکه مجله طنز رادیویی از دو هفته آینده در روز‌های پنجشنبه ساعت ۱۹ برای شنوندگان پخش خواهد شد، در تشریح برنامه‌های طنز رادیو ایران افزود: برنامه «صبح جمعه» نیز هر جمعه روی آنتن رادیو ایران می‌رود و گلچینی از برنامه‌های گذشته نیز عصر همان روز پخش می‌شود. «کوی نشاط» نیز صبح‌های پنجشنبه و برنامه طنز کوتاه دیگری، هر روز از رادیو ایران تقدیم شنوندگان خواهد شد.
قدردانی از برگزیدگان «یک، دو، صدا»

در ادامه این برنامه، معاون صدای رسانه ملی با اهدای سپاس‌نامه و تندیس از یک عمر تلاش‌های محمدصادق عبداللهی، نویسنده طنز رادیویی و تلویزیونی قدردانی کرد. شاه‌آبادی همچنین با اهدای تندیس و سپاس‌نامه از مصطفی قره‌گوزلو، نوشین نثاری و مهشید حسینیان به عنوان نفرات اول تا سوم چهارمین دوره مسابقه طنز «یک، دو، صدا» قدردانی کرد.

همچنین با حضور صداپیشه‌گان و هنرمندان رادیو، از کتاب «طنز ایرانی» شامل گزیده‌هایی از متون طنز‌های ایران و پوستر پنجمین فصل برنامه «یک، دو، صدا» رونمایی شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید