نامه شورای هماهنگی سمن‌های محیط زیستی اصفهان به کلانتری

از دست‌اندازی به منابع طبیعی جلوگیری کنید

    کد خبر :311210

شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد منابع طبیعی و محیط زیست استان اصفهان طی نامه‌ای خطاب به معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خواستار جلوگیری قاطعانه از دست‌اندازی به منابع طبیعی به عنوان اموال عمومی و حق‌الناس شدند.

به گزارش ایسنا، صدور مجوز برداشت ۳۶ هکتاری سنگ معدن در منطقه حفاظت شده موته اصفهان که در روزهای گذشته خبرساز شده و حساسیت دوستداران محیط زیست را برانگیخته است، موجب شد شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد منابع طبیعی و محیط زیست استان اصفهان واکنش نشان دهد.

در نامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، آمده است: «بعد از سخنان هشدار دهندۀ مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت حفظ منابع طبیعی و ثروت عمومی انتظار داشتیم، نه تنها سازمان‌های متولی منابع طبیعی و محیط زیست کشور از تعرض به ثروت عمومی و منابع طبیعی که متعلق به عموم مردم و آحاد ملت است و دست اندازی به آن عین غصب اموال عمومی و حق‌الناس است، با قاطعیت جلوگیری کنند. بلکه توقع این بود که با پیروی از این هشدار آینده نگرانه مقام معظم رهبری که جایگاه حکم حکومتی دارد، حداقل نهادهای ولایت‌مدار، مدافع حفظ منابع طبیعی و عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست کشور باشند، چرا که «اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی/برآورند غلامان او درخت از بیخ»

در نامه شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد منابع طبیعی و محیط زیست استان اصفهان یکی از نهادهای مذهبی اصفهان را مایل به اکتشاف و بهره‌برداری از سنگ معاون تراورتن ذکر و عنوان کرده است: « این نهاد علیرغم مخالفت ادارۀ کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، به دنبال اکتشاف و بهره برداری از سنگ معدن تراورتن در محدوده پناهگاه حیات وحش موته و تخریب بهترین چشم اندازهای کوهستانی این منطقه است. گفتنی است که پناهگاه حیات وحش موته یکی از بهترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است که بالاترین تعداد علف‌خواران (آهو، قوچ و میش) را در خود پناه داده است و حفاظت می‌کند. متاسفانه پیش از هم بهره‌برداران معدن در این منطقه، به بخش‌هایی از کوه‌های تخت سرخ که جز چشم‌اندازهای رنگارنگ و کم نظیر سرزمین ایران است، دست‌اندازی کردند و صدای دوستداران محیط زیست به جایی نرسید. لذا به پیروی از هشدار مقام معظم رهبری تقاضا داریم، نسبت به پیگیری امر و حفاظت از ثروت عمومی اقدام عاجل صورت گیرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید