دستگیری عامل جنایت خانوادگی/قتل در پی توهم

  • حوادث
  • شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۹
    کد خبر :308701

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری عامل جنایت خانوادگی خیابان دماوند و اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب سومین جنایت خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ حمید مکرم ، در توضیح این خبر گفت : ساعت ۱۵:۰۰ روز ۳۰خرداد از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، وقوع دو جنایت در خیابان دماوند – خیابان فانی به کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد .

با حضور مأمورین در محل حادثه و انجام تحقیقات میدانی اولیه مشخص شد که یک زن و شوهر ۴۸ و ۵۶ ساله در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی با اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیدند. بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادسرای امور جنایی اعلام ؛ پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمد” تشکیل و پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو فرزند مقتولین از همان آغاز تحقیقات عنوان داشت: با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و آغاز تحقیقات از فرزندان مقتولین به نام های علیرضا ( ۳۲ ساله ) و غلامرضا ( ۲۹ ساله ) ، آنها اظهارات متفاوتی را در خصوص قتل پدر و مادرشان مطرح کرده بودند .

علیرضا در اظهاراتش عنوان کرده بود که : ” داخل منزل حضور داشتم که ناگهان سه نفر با صورت های پوشیده وارد خانه شده و به سمت پدر و مادرم شلیک کردند . آنها پس از کشتن پدر و مادرم مرا تهدید به مرگ کرده و عنوان کردند که بایستی برادرم را به قتل برسانم؛ به همین علت اسلحه ای به من داده و زمانیکه برادر کوچکترم وارد خانه شد مرا مجبور به شلیک به سمت او کردند . گلوله به دست برادرم اصابت کرد اما او توانست تا خودش را به طبقه سوم رسانده و در خانه را از داخل قفل کند ؛ پس از آن ، این سه نفر با قمه به سمت من حمله ور شده و مرا به شدت از ناحیه هر دو دست مورد جراحت شدید قرار دادند و پس از آن به سرعت از خانه خارج شده و از محل دور شدند “.

غلامرضا نیز که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” زمانیکه وارد خانه شدم، برادرم ( علیرضا ) را داخل پارکینگ خانه دیدم که در حال بستن در خانه بود ؛ با توجه به اختلافی که با او از مدت ها پیش دارم ، بدون توجه به وی قصد ورود به خانه را داشتم که ناگهان در داخل راه پله صدای شلیک گلوله آمد و همان لحظه متوجه شدم که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفتم . از ترس جان خود به سرعت به طبقه سوم رفته و در را از داخل قفل کردم ؛ آنجا بود که با مشاهده اجساد پدر و مادرم متوجه شدم که هر دو نفر آنها به قتل رسیدند . زمانیکه داخل خانه پناه گرفته بودم صدای برادرم را می شنیدم که دائما از من درخواست کمک می کرد و عنوان می نمود که افرادی قصد کشتن او را داشند اما من نه کسی را دیده و نه صدایی غیر از صدای برادرم شنیدم تا اینکه برادرم با شکستن شیشه وارد منزل شد و آنزمان بود که با پلیس تماس گرفت .

اعتراف به ارتکاب جنایت :

با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده از محل ارتکاب جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که حضور سه مرد نقاب پوش و ارتکاب جنایت توسط آنها واقعیت نداشته و جراحات موجود بر روی دستان علیرضا نیز ، بنا بر نظریه پزشکی قانونی ناشی از جراحت ناشی از سلاح سرد مشابه چاقو یا قمه نیست ؛ لذا بار دیگر تحقیقات پلیسی از فرزندان مقتولین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخه ۳۱/۰۳/۱۳۹۷ ، علیرضا به ارتکاب جنایت و قتل پدر و مادرش و همچنین تلاش برای ارتکاب جنایت سوم و قتل برادرش اعتراف کرد .

“علیرضا” در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : “ساعت ۱۳:۰۰ داخل پارکینگ مشغول مصرف موادمخدر بودم که ناگهان پدرم متوجه من شد و با ضربه ی پا وسایل استعمال موادمخدر مرا به هم ریخت . با هم درگیر شدیم و پدرم مرا مورد ضرب وشتم قرار داد و پس از آن به سمت طبقه سوم رفت . من پشت سر پدرم وارد خانه شده و با اسلحه کمری که از قبل تهیه و در اختیار داشتم اقدام به شلیک به سمت او کردم . گلوله به سر پدرم اصابت کرد و او روی زمین افتاد ؛ در همین زمان مادرم که داخل آشپزخانه حضور داشت شروع به فریاد زدن کرد که در ادامه به داخل آشپزخانه رفته و گلوله دوم را به سر مادرم شلیک کردم ؛ پس از قتل پدر و مادرم قصد خروج از خانه را داشتم که ناگهان برادرم از درب پارکینگ وارد خانه شد . می دانستم که با ورود برادرم به منزل او متوجه ی ماجرا خواهد شد و به همین علت به قصد کشتن وی به دنبال او رفته و در راهروی راه پله یک تیز به سمت او شلیک کردم که گلوله به دست او برخورد کرد و او در ادامه توانست تا خودش را به طبقه سوم برساند و درب خانه از داخل قفل نماید “.

سرهنگ حمید مکرم ، در خصوص انگیزه متهم پرونده در تهیه و نگهداری اسلحه کمری غیرمجاز به خبرنگار مهر: در تحقیقات انجام شده از متهم اصلی پرونده در خصوص انگیزه وی از تهیه و نگهداری اسلحه کمری غیرمجاز مشخص شد که متهم پرونده در زمینه وصول چک های بلامحل از صاحبان آنها فعالیت غیرقانونی داشته و از اسلحه کمری غیرمجاز خود جهت تهدید افراد استفاده می کرده که در این خصوص نیز پرونده ای جداگانه تشکیل شده است .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر عنوان داشت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب جنایت سوم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترمشعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید