تشکل های کارگری در دولت دوازدهم افزایش ۵۰ درصدی داشته است

    کد خبر :295930

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، گفت: تشکل های کارگری در دولت تدبیر و امید با افزایش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در حاشیه صدو هفتمین کنفرانس بین المللی کار در ژنو با ‘شارون بارو’ دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری دیدار کرد .

ربیعی اظهار امیدواری کرد که این دیدار منجر به بهبود وضعیت کارگران شود .

وی با اشاره به تجارب خود درزمینه مسائل کارگری عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید، تشکل های کارگری ۵۰ درصد افزایش پیدا کردند و برای این افزایش تشکل ها در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تلاش زیادی انجام شد .

ربیعی با اشاره به افزایش آمار اشتغال زنان در دولت تدبیر و امید ، حمایت های انجام شده از زنان سرپرست خانوار در کشور و اقدامات انجام شده در زمینه نظام تامین اجتماعی را تشریح کرد .

درادامه این دیدار، دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری علاوه بر توصیف شرایط بین المللی اتحادیه های کارگری گفت: می دانم امریکا بازی خطرناکی را دنبال می کند و ما متوجه هستیم که امریکا تعهدش را دربرابر برجام نقض کرد.

شارون بارو اضافه کرد: ما و ایران درمورد موضوع فلسطین زمینه مشترکی داریم .

وی با تحلیل فعالیت های تشکل های کارگری درجهان تصریح کرد: مایل هستم برای ادامه گفت و گو ها به ایران سفری داشته باشم .

ربیعی نیز در ادامه این صحبت ها خطاب به دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری تاکید کرد: این دیدگاه در مورد فلسطین درست و به حق است . به عنوان یک کنشگر که سال ها در نهادهای مدنی فعالیت کرده ام، می دانم که امریکا همواره علیه دموکراسی درکشورهای ضعیف تر عمل کرده و اقدامات امریکا منجر به دیکتاتوری و استبداد شده است .

وی تصریح کرد: ترامپ از منطقه تنها دلار جمع می کند و با خشن ترین رژیم ها رفاقت دارد و درتحریم ها نیز بیشتر کارگران آسیب می بینید. به عنوان یک کنشگر اجتماعی باید بگویم که امریکا در نقض برجام علیه دموکراسی فعالیت کرده است .

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در صد و هفتمین همایش بین المللی کار و ملاقات با همتایان خود در سایر کشورها، راهی ژنو سوییس شده است و دیدارهای وی تا هفدهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

ملاقات با وزیران کار کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان، بلغارستان، فنلاند، ایرلند و کرواسی از برنامه های پیش بینی شده این سفر است.

ربیعی علاوه بر دیدار با با دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد. حضور در اجلاس وزیران کار آسیا و اقیانوسیه و اجلاس وزیران کار جنبش عدم تعهد، ملاقات با مدیرکل سازمان بین المللی کار و حضور در نشست عالی جهان کار از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر است .
سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسه های تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد. این سازمان در سال ۱۹۱۹ و در نتیجه بحث‌های هماش صلح پاریس تاسیس شد و مقر آن شهر ژنو سوئیس است.

سازمان بین‌المللی کار در آغاز وابسته به جامعه ملل بود و پس از تاسیس سازمان ملل متحد از سازمان‌های وابسته به آن شد.

​منشور فعلی سازمان که به بیانیه «فیلادلفیا» معروف است، در سال ۱۹۴۴ تصویب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید