راننده تریلی پسری 9ساله بود

    کد خبر :29584

پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ نصراله بیکلری افزود: فرمانده پاسگاه پلیس راه قزوین- رشت حین کنترل خودروهای عبوری در محور جاده قدیم قزوین- رشت ، یک دستگاه تریلر هوو را که رانندگی آن را پسری 9 ساله بر عهده داشت شناسایی کردند.
وی ادامه داد: پس از متوقف کردن خودروی مذکور مشخص شد پدر راننده 9 ساله در تریلر خواب بوده که بلافاصله کامیون متوقف شد.
سرهنگ بیگلری افزود: با توجه به اینکه راننده تریلر به سن قانونی نرسیده و توانایی جسمی و مهارت لازم را جهت رانندگی با خودرو سنگین نداشته و همچنین اقدام پدر برای در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت ، خودرو توقیف و راهی پارکینگ شد.
وی افزود : با توجه به ماده 26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر فردی بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا و در صورت عدم رعایت قانون با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.

**14 شاکی برای مهندس تقلبی که سیکل هم نداشت
کلاهبردار حرفه ای که با جعل هویت و عنوان از شهروندان چهار استان کلاهبرداری کرده بود در اقدام هوشمندانه پلیس آگاهی خراسان جنوبی دستگیر شد.
سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در رابطه با این خبر گفت: با دریافت اخباری از سوی منابع و گزارشات مردمی مبنی براینکه فردی با اجاره یک واحد مسکونی در شهرستان بیرجند به بهانه استخدام و کاریابی از شهروندان وجه نقد دریافت می کند بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به احتمال کلاهبرداری ،موضوع به طور ویژه و نامحسوس توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری شد و در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد مورد نظر غیر بومی استان است و خود را مهندس معرفی کرده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: هویت واقعی متهم از طریق استعلام از سامانه های نیروی انتظامی مشخص شد و فرد مورد نظر که ساکن یکی از استان های همجوار بود تحت تعقیب استان های خراسان رضوی ، شمالی، جنوبی و شهرستان طبس به جرم کلاهبرداری با شیوه و شگرد فوق است و در شهرستان یزد نیز دارای دو فقره پرونده قضائی است.
سردار شجاع گفت :با هماهنگی مقام قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای جلوگیری از امحاء مدارک و مستندات و با رعایت موازین قانونی و شرعی مخفیگاه وی بازرسی شد.
وی ادامه داد : در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی از مدارک جعلی از قبیل مهر شرکت ، فرم ،پاکت آرم دار و غیره کشف شد و در بررسی سوابق متهم پنج فقره محکومیت مالی از قبیل صدور چک بلا محل و تحصیل مال نامشروع احراز و 14 شاکی در رابطه با اعمال مجرمانه این متهم شناسایی شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود : شاکیان پرونده اظهار داشتند که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مهندس و با رفتار و گفتار اطمینان بخش و متقلبانه مبالغی را بابت یافتن کار و استخدام از آن ها گرفته است . در تحقیقاتی که از متهم شد در ابتدا منکر هر گونه فعالیت غیر قانونی شد ولی هنگام مواجهه حضوری با شاکیان به ناچار اعتراف کرد و گفت مدرکم سیکل است و به خاطر عشق و علاقه ای که به مهندسی داشتم خودم را به شاکیان مهندس معرفی کردم و از آن ها پول می گرفتم و هیچ شرکتی ندارم.
سردار شجاع تصریح کرد : پرونده متهم به مقام قضائی ارسال شده و تحقیقات در خصوص سایر جرایم احتمالی این کلاهبردار ادامه دارد.

**ساختمان هایپر مارکت در شیراز منفجر شد
بر اثر انفجار در پارکینگ یک هایپر مارکت در شیراز، 15نفر از شهروندان مجروح شدند.
ساعت 49دقیقه بامداد امروز، بر اثرانفجار در پارکینگ هایپر مارکت در بلوار نصر شیراز، بلافاصله عوامل 110 و آتش نشانی در محل حاضرشدند.
در این حادثه 15نفر از شهروندان مجروح و به بیمارستان منتقل که خوشبختانه افراد بستری با حال عمومی خوب تحت نظر و درمان هستند.
شدت انفجار ساختمان در بلوار نصر شیراز به حدی بود که دیوارهای این فروشگاه بزرگ فرو ریخت و موج انفجار به مغازه ها و منازل نزدیک خسارت وارد کرده است.
بر اساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه، علت وقوع حادثه عدم رعایت اصول ایمنی و وجود مواد اشتعال زا در فروشگاه بوده است.

**یک کشته و 5 مجروح حاصل بی احتیاطی راننده
فرمانده انتظامی جیرفت از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر بر اثر تصادف دو خودروی پژو در محور جیرفت-کرمان خبر داد.
سرهنگ ماشاالله ملائی گفت: برابر اعلام مرکز فوریتهای پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور جیرفت-کرمان حوالی دهستان دلفارد بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده در محل مشخص شد یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه خودرو پژو 405 برخورد کرده که بر اثر این تصادف راننده خودرو پژو 405 جان خود را از دست داده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سه سرنشین خودرو پژو 405 به همراه دو سرنشین خودرو پژو پارس به علت شدت جراحات وارده توسط نیروهای امدادی جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.
ملائی گفت : در بررسی های به عمل آمده از صحنه توسط کارشناس تصادفات مشخص شد راننده خودرو پژو پارس به علت عدم رعایت فاصله عرضی نسبت به خودرو پژو 405 باعث این حادثه دلخراش شده است.

**یک کشته و 4 مجروح با واژگونی سواری
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل از وقوع حادثه واژگونی خودروی سواری خبر داد و گفت: این حادثه یک کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ کریم نوری گفت: ساعت 18 و 23 دقیقه عصر روز گذشته مأموران انتظامی از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 از وقوع حادثه رانندگی در محور رضی-گرمی مطلع و به محل اعزام شدند.
وی افزود: مأموران انتظامی با حضور در محل مشاهده کردند این حادثه مربوط به واژگونی خودروی ال90 بوده که براثر آن راننده و 4 سرنشین خودرو مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند، ولی با استعلام صورت گرفته مشخص شد یکی از مصدومان حادثه به علّت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخته است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: علّت وقوع این حادثه از سوی کارشناس پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده خودرو اعلام شده است.

**کشف بیش از 630 کیلو تریاک در مرز میرجاوه
مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در پاکسازی از منطقه بیش از 630 کیلوگرم تریاک دپو شده، کشف کردند.
سردار سعید کمیلی گفت: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، از دپو محموله مواد مخدر مطلع شدند و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، تشدید پوشش نوار مرزی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله مواد مخدر را وارد کشور کنند با هوشیاری و واکنش سریع مرزداران در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند.
این مقام انتظامی ادامه داد: مرزبانان با پایش‌های دقیق ضمن شناسایی محل اختفای محموله مواد مخدر، دو سوداگر مرگ را دستگیر و در پاکسازی منطقه 630 کیلو و 900 گرم تریاک که به طرز ماهرانه در زیر بوته‌های و شیارهای خاکی پنهان شده بود، کشف کنند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند، مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

**کشف بیش از 2 میلیارد ریال کالای قاچاق
جانشین انتظامی استان کردستان از کشف بیش از دو میلیارد و 635 میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان دیواندره خبر داد.
سرهنگ جعفر آژنگ اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا وحمایت از تولیدات داخلی روز گذشته عوامل انتظامی شهرستان دیواندره تعداد هشت دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی افزود: با تجربه بالای ماموران، تعداد60 دستگاه گوشی تلفن همراه، 50 هزار نخ سیگار، سه هزار و242 ثوب البسه زنانه و مردانه، یک هزار و 180 کیلو چای، 288بسته تنباکو، 450 متر پارچه و سه هزار و 600 قلم بدلیجات قاچاق کشف شد.
سرهنگ آژنگ اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی این کالاهای مکشوفه 2 میلیارد و635 میلیون ریال برآورد شده است.
جانشین انتظامی استان گفت: در این رابطه هشت دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد و هشت متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

**انهدام باند قاچاق مواد مخدربا 147 کیلوگرم تریاک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام باند قاچاق مواد مخدر و کشف 147 کیلو و 500 گرم تریاک طی عملیات ویژه ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ سیدتقی حسینی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت بالای خود از فعالیت باندی در زمینه قاچاق مواد مخدر از مبدا استان های شرقی به سمت استان های مرکزی کشور به وسیله خودروهای سواری تیزرو با خبر شده و بلافاصله دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: بر این اساس اکیپ های عملیاتی برای دستگیری این باند به یکی از محورهای شرقی استان اعزام که نهایتا یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل مواد شناسایی شد.
این مقام مسئول گفت: قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران اقدام به دور زدن کرده و در محور خاکی به صورت خلاف در لاین محور اصلی متواری شدند که ماموران نیز به تعقیب خودرو پرداخته که قاچاقچیان حین فرار اقدام به پرتاب کردن کیسه های تریاک کردند.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه در این عملیات 147 کیلو و 500 گرم تریاک از قاچاقچیان کشف شد اظهار داشت: سرانجام اعضای این باند سه نفره که به شهرستان تفت گریخته بودند با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی یزد دستگیر شدند.

**کشف 65 میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در 48 ساعت گذشته طی 3 عملیات جداگانه 65 میلیارد ریال پودر و قرص نیروزا در شهرستان های عسلویه و گناوه کشف شده است.
سردار حیدر عباس زاده گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان عسلویه پس از چند روز اقدام اطلاعاتی موفق به کشف بیش از 7400 کیسه پودر و 336 هزار قرص نیروزا و مقادیری مایع مکمل غذایی غیرمجاز شدند.
وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در عملیاتی دیگر در همین شهرستان 15میلیارد ریال وسایل الکترونیکی و انواع مواد نیروزا کشف شد.
سردار عباس زاده همچنین از کشف 30 میلیارد ریال قرص نیروزا غیرمجاز در شهرستان گناوه خبرداد و افزود: در این رابطه 3 دستگاه خودرو ایسوزو حامل 4500 قوطی و کیسه پودر نیروزا و 47 هزار قرص بدنسازی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارزش 65 میلیارد ریالی محموله های قاچاق کشف شده عنوان داشت: 5 نفر متهم در این رابطه دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

**واژگونی سمند با 2 کشته و 5 مجروح در آباده
رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری سمند در محور آباده به اصفهان، دو نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.
سرهنگ احمد احمدی گفت: شب گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور آباده به اصفهان به مأموران اعلام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه سواری سمند با هفت سرنشین در محور آباده به اصفهان در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن دو نفر از سرنشینان در دم فوت و راننده و چهار سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس پلیس راه شمال استان اضافه کرد: کارشناسان بی احتیاطی راننده و عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

**کشف 4 میلیارد ریال داروی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از کشف دارو های قاچاق نیروزا به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ ابراهیم حسن آبادی گفت: در جریان اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه و با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی از تخلیه مقادیری قابل توجهی داروهای پروتئینی و انرژی زا در انباری در احمد آباد مستوفی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات اولیه موفق به شناسایی محل دپوی داروهای پروتئینی و انرژی زا شده و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از انبار 6 هزار و 600 کیلوگرم پودر بدنسازی انرژی زا ، انواع قرص های بدنسازی و آمپول های هورمونی قاچاق کشف کردند.
این مقام انتظامی گفت: در این عملیات دو قاچاقچی دستگیر و محل انبار پلمب و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی گفت: ارزش ریالی اقلام مکشوفه توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

**توقیف تریلی با 27 هزار لیتر نفت سفید قاچاق
پلیس شهرستان جغتای خراسان رضوی 27 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلی کشف کرد.
سرهنگ دوم مجتبی موهبتی فرمانده انتظامی شهرستان جغتای گفت: روز گذشته تیم گشت کلانتری مرکزی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کشنده ولوو حامل سوخت که در حاشیه جاده پارک شده بود مشکوک و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: ماموران کلانتری پس از بررسی مدارک راننده متوجه شدند که خودرو حامل 27 هزار لیتر نفت سفید قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل است.
سرهنگ موهبتی با اشاره به توقیف یک دستگاه پژو 405 که محموله سوخت قاچاق را هدایت می کرد، افزود: افراد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

**275راس دام قاچاق در تفت کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان تفت استان یزد گفت: ماموران پلیس این شهرستان ضمن توقیف دو دستگاه تریلی هوو تعداد 275 راس دام قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ احمد غلامزاده گفت: در راستای مقابله با واردات دام های قاچاق فاقد مجوزدامپزشکی، ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک عملیات ایست و بازرسی دو دستگاه تریلی هوو را که با محموله دام از شرق کشور عازم گلستان بودند برای بررسی مدارک متوقف کردند.
غلامزاده ادامه داد: با بررسی ماموران پلیس مشخص شد که محموله تریلی ها 275 راس گوسفند قاچاق خارج از شبکه دامپزشکی می باشد که به همین منظور خودروها به پارکینگ منتقل و محموله دام قاچاق به دامپزشکی استان منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تفت ارزش این دام های قاچاق را 2 میلیارد و 313 میلیون ریال بیان کرد و گفت: در این خصوص سه متهم نیز دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
سرهنگ غلامزاده خاطرنشان کرد: حمل هرگونه دام مستلزم مجوز قانونی از نهادهای مربوطه است.

**کشف 850 هزار نخ سیگار قاچاق در بندرلنگه
فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان850 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال از یک دستگاه نیسان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمود حافظی فت: درپی دریافت خبری مبنی بر بارگیری سیگار خارجی قاچاق توسط قاچاقچیان ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با شگرد خاص پلیسی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو نیسان شده که راننده به محض رؤیت ماموران از محل متواری و در بازرسی از خودرو مذکور تعداد 850 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ حافظی با بیان اینکه خودروی مذکور توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: محموله مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با کالای قاچاق ارجاع و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده ای است که از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می کند، تأکید کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

** دستگیری یک متهم با 100 راس دام قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان خراسان شمالی گرمه از کشف 100 راس گوسفند قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد.
سرهنگ محمد حدادیان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی و گشت زنی های هدفمند به جهت برخورد با محموله ها و کامیون های باربر حامل کالای قاچاق، اقدام به راه اندازی چند تور ایست و بازرسی در ورودی های این شهرستان کردند.
سرهنگ حدادیان با اشاره به اینکه ماموران حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور ایست صادرکردند، خاطر نشان کرد: در بازرسی به عمل آمده تعداد 100 راس گوسفند فاقد مجوز اداره دامپزشکی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمه با بیان اینکه در این عملیات یک متهم دستگیر شد افزود: خودرو به همراه متهم و احشام مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دامپزشکی شهرستان گرمه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید