کی‌روش و روایت ناکامی در پروژه رساندن آمریکا به جمع قدرت‌های فوتبال جهان

  • ورزشی
  • جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
    کد خبر :293695

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از پیشنهاد آمریکا برای هدایت این تیم پرده برداشت.
کارلوس کی روش در اواخر دهه ۹۰ هدایت تیم نیویورک رد بولز در لیگ MLS آمریکا را برعهده گرفت و حالا مشخص شده که آن زمان پروژه ای بلندمدت برای هدایت تیم ملی آمریکا داشته است.

به گزارش نامه نیوز، کی روش در یک مصاحبه اعلام کرده که قرار بوده سرمربی آمریکا شود تا این تیم را به جمع قدرت های جهان برساند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

وی گفت: متوجه شدم فوتبال آمریکا امکانات و توانایی بالایی دارد. در ابتدا من پروژه ای بزرگ برای ایجاد و پیشرفت فوتبال آمریکا داشتم. بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ به همراه آلن روتنبرگ، رئیس وقت فدراسیون فوتبال آمریکا برنامه ای بلند مدت برای من طرح ریزی کرد. به تمام نقاط آمریکا رفتم و با ده‌ها نفر از مردم، مربیان، بازیکنان و مسئولان صحبت کردم تا بتوانم شناختی از وضعیت موجود فوتبال این کشور پیدا کنم.

سرمربی پرتغالی ایران ادامه داد: از بدشانسی این اتفاق نیفتاد(سرمربی آمریکا نشدم). در نتیجه امیدم به باد رفت چون هدفم برای این پروژه حداقل ۵ ساله بود اما طبیعت زندگی این چنین است.

وی تصریح کرد: هرگز اولین دیدارم را با روتنبرگ، رئیس فداراسیون فوتبال آمریکا فراموش نمی کنم. او به من گفت کارلوس، هدفم در طول ۱۰ سال آینده قهرمانی در جهان است. به نظرم او در من چیزی عجیب دیده بود و به وجد آمده بود. او به من گفت نگران نباش. می دانم که چه بسا نتوانیم در طول ۱۰ سال قهرمان جام جهانی بشویم. اما می خواهم بدانی که ما باید قدم به قدم جلو برویم تا بتوانیم قهرمان جهان شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید