۱۶۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه از خدمات اعتباری بهره‌مند شدند

    کد خبر :29344

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: تا پایان اردیبهشت ماه، بیش از ۲۲۷۳ درخواست برای طرح تخفیف اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور، اعتبار ۴۰ میلیون ریالی تاکنون برای ۱۶۴۸ نفر مجموعاً به ارزش ۶۵ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال اعتبار فعال شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین گامهای حرکت خود تلاش کرده است زمینه‌ای مساعد برای دسترسی محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان و فعالان دانش‌بنیان به زیرساختی کامل و کارآمد از تجهیزات، مواد و خدمات آزمایشگاهی فراهم کند.

زیرساختی که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و بهبود کیفیت پژوهشهای کاربردی و نزدیک‌تر شدن به اقتصادی مبتنی بر دانش‌وفناوری باشد.

شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر همین اساس، ضمن گردهم آورن شبکه‌ای گسترده از ارائه‌کنندگان خدمات آزمایشگاهی مطلوب از تمامی نقاط کشور همچنین دیگر کشورها، زمینه‌های لازم برای جلب و تشویق فعالان عرصه علمی، پژوهشی و فناوری را به این عرصه فراهم کرد که ارائه تخفیفهای متنوع به طیفهای گوناگون یکی از گامهای پیموده شده در همین راستاست.

رضا اسدی‌فرد؛ مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری، به روند رو به رشد و فزاینده ارائه تسهیلات اعتباری از آغاز حرکت این شبکه آزمایشگاهی تاکنون اشاره کرد و گفت: با آغاز فرآیند ارائه خدمات اعتباری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در خردادماه 95 برای 46 عضو هیئت علمی ثبت‌نام شده میزان 213 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شد در حالیکه تا اسفند ماه 95 با ثبت‌نام بیش از یک هزار و 400 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسری، اعتباری به میزان هفت هزار و 979 میلیون ریال اختصاص یافت.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری اعتبار 10 هزار و 16 میلیون ریال برای هزار و 648 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد که این روند با شیب قابل توجهی ادامه خواهد یافت.

به گفته اسدی‌فرد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 2 هزار و 273 درخواست برای طرح تخفیف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ارسال شده است؛ تاکنون اعتبار 40 میلیون ریالی تاکنون برای هزار و 648 نفر، مجموعاً به ارزش 65 هزار و 920 میلیون ریال اعتبار فعال شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از این خدمت بیان کرد: در طی این مدت، اعضای هیئت علمی در مجموع اعتباری به ارزش 10 هزار و شش میلیون ریال را برای استفاده از خدمات آزمایشگاه‌ها به منظور پیشبرد فعالیتهای پژوهشی خود استفاده کرده‌اند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی با اشاره به بهره‌مندی اعضای هیئت علمی تمام استانهای کشور از این خدمت، گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های 17 استان کشور به میزان بیش از 100 میلیون ریال از این اعتبار استفاده کرده‌اند و حدود 96 درصد از اعتبار یاد شده، توسط همین استانها استفاده شده است.

وی افزود: استانهای تهران با 3 هزار و 850، خراسان رضوی هزار و 515، کرمان 619 میلیون ریال به ترتیب با بیشترین میزان بهره‌مندی از خدمات اعتباری، سه استان نخست به‌شمار می‌روند و سمنان 498، اصفهان 442، آذربایجان شرقی 423، یزد 321، خوزستان 318، سیستان و بلوچستان 246 و همدان 232 میلیون ریال به ترتیب در جایگاه‌های بعدی 10 استان نخست قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید