دموکرات ها خواستار فشار ترامپ بر اوپک شدند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱
    کد خبر :288135

سناتورهای دموکرات از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا در مورد قیمت نفت خام، اوپک را تحت فشار قرار دهد.
ترامپ ماه گذشته در توئیتی اعلام کرد که افزایش قیمت نفت «قابل قبول نخواهد بود.» اما از آن هنگام بهای نفت 6 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا با آغاز فصل تابستان و مسافرت های این دوره و برخی اقدامات خارجی ترامپ مانند افزایش تحریم ها علیه ونزوئلا و خروج از برجام، رئیس جمهوری آمریکا ابزارهای چندانی برای کنترل بهای نفت و تامین خواسته های مصرف کنندگان انرژی در آمریکا ندارد.
با این حال، «چاک شومر» رهبر دموکرات های سنا از ترامپ در کنفرانسی خبری از ترامپ خواست تا «در مقابل اوپک بایستد.»
به نوشته تارنمای واشنگتن اگزمینر، شومر گفت که قانون مالیاتی ترامپ و خروج وی از توافق هسته ای با ایران باعث شده است که بهای نفت افزایش پیدا کند.
«راب منندز» و «اد مارکی» دو سناتور دموکرات دیگر هم از رئیس جمهوری آمریکا خواستند که «ریک پری» وزیر انرژی را به اجلاس ماه آینده اوپک در وین اعزام کند تا اعضای این بلوک نفتی را برای ایجاد ثبات در بهای نفت خام تحت فشار قرار دهد.
مارکی همچنین تاکید کرد، لایحه ای را به کنگره می برد که ترامپ را ملزم می کند تا با روسیه و اوپک برای پایان دادن به توافق خود در مورد تعیین سقف تولید نفت وارد مذاکره شود.
«توماس کیپ» از تحلیلگران ارشد بازار نفت در نیویورک اظهار داشت: نفوذ آمریکا بر اوپک در حد صفر است. وی گفت ساده ترین راه برای ترامپ تاثیرگذاری بر بهای نفت آن است که بخشی از ذخایر اضطراری نفت آمریکا را به فروش بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید