رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تشریح کرد

آیین‌نامه‌ای که معلمان فاقد صلاحیت را به کشور بازمی‌گرداند

    کد خبر :287335

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلترهای اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چه ضوابطی برای برخورد با معلمان اعزامی به خارج از کشور که از کارایی لازم برخوردار نیستند وجود دارد؟ اظهار کرد: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلترهای اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

وی افزود: در واقع پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه به منزله این نیست که فردی حتما دو سال باید در مدارس خارج از کشور بماند بلکه اگر صلاحیت و توانمندی لازم را نداشت و در این زمینه به قطعیت رسیدیم حتما وی را برمی‌گردانیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه البته ما ۴۰۰ معلم اعزامی داریم که حقوق ارزی دریافت می‌کنند و ۴۰۰ معلم دیگر داریم که به تبعیت از همسر غیر فرهنگی در آنجا حضور دارند و یا بومی هستند گفت: به عنوان مثال ممکن است از یک دانشجوی دکترای فیزیک دعوت کنیم که چند ساعت فیزیک تدریس کند. این فرد نیروی رسمی ما نیست که موظف باشد حتما ۳۰ ساعت کار کند. بعضا مباحثی مبنی بر کم کاری برخی معلمان در خارج مطرح می‌شود که مربوط به این گروه‌هاست و گرنه معلمان اعزامی ما ۳۶ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند که بیشتر از میزان ساعت حضور معلمین در داخل کشور است.

کریمی درباره معوقات معلمان اعزامی به خارج از کشور نیز گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۶ پرداخت کرده‌ایم و تنها بخش کوچکی از «حق مسکن» باقی مانده که در حال کارسازی هستیم تا تامین و پرداخت شود.

وی درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر حقوق معلمان خارج از کشور عنوان کرد: احکام و حقوق معلمان مطابق مصوبه هیات دولت صادر و پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید