سلیمی‌نمین: روحانی دولت را به ستاد تبلیغاتی خود تبدیل کرد

    کد خبر :28389

بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از عباس سلیمی نمین و آذر منصوری دعوت شد تا در میزگردی نتیجه رقابت داغ دو گفتمان را بررسی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباس سلیمی نمین از چهره‌های رسانه‌ای اصولگرا و آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت پیش از انتخابات در میزگردی آرایش سیاسی کشور در آستانه انتخابات را بررسی کردند.

بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از دو چهره سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب دعوت شد تا در میزگردی دیگر نتیجه رقابت داغ دو گفتمان را بررسی کنند. میزگردی که تبدیل به مناظره شد. تلاش ما برای بررسی عمیق‌تر دلایل ناکامی اصولگرایان به جایی نرسید چه سایه فضای مناظره‌های انتخاباتی و رقابت‌های فراخوان‌های انتخاباتی همچنان بر سر این میزگرد سنگینی کرد.

سلیمی نمین عمده‌ترین دلیل ناکامی اصولگرایان را دوقطبی کردن انتخابات از سوی آقای روحانی و فراخوان انتخاباتی او دانست اما منصوری بر خلاف وی دو قطبی شدن انتخابات را حاصل فضای رقابتی انتخابات دانست و تأکید کرد که سهم اصولگرایان بخصوص با تقسیم بندی جامعه در ایجاد چنین فضایی فراوان بوده است. سلیمی نمین به مخالفت دولت برای پخش مستقیم مناظره‌ها استناد کرد‌، در حالی که همزمان با پخش این خبر، روحانی که در شیراز حضور داشت، مخالف صریح خود با این تصمیم را اعلام کرد.مشروح این میزگرد را در ادامه می‌خوانید.

در این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته رقابت را به رقیب خود واگذار کردند؟

سلیمی نمین: مشارکت چشمگیر ملت، نشان از این باور آنان دارد که می‌توانند در تعیین سرنوشت خود تأثیر بگذارند. آنچه بعد از انتخابات باید دنبال کرد، تبدیل این مشارکت به رشد بیشتر است. زیرا در انتخابات هم عوامل رشد دهنده وجود داشت و هم عوامل ضد رشد. به تعبیر رساتر، در انتخابات نشانه‌هایی دیده شد که برخی تلاش کردند فضای انتخابات را احساسی کنند، درکنار آن، عواملی هم برای عمیق‌تر کردن انتخاب مردم وجود داشت.

هرچند سازوکارهای انتخاباتی فرصت لازم برای اشراف مردم به همه مسائل جامعه را فراهم نمی‌کند.بویژه مناظره‌ها، ضمن اینکه می‌تواند بخشی از این نیاز را جبران کند، می‌تواند اطلاعات غلطی را به جامعه بدهد که بسیار نامناسب است، اطلاعاتی که جامعه را به این استنباط می‌رساند که همه بد هستند و من در انتخاب بین بد و بدتر، به بد رأی می‌دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید