لبخند ژکوند ایوانکا در قدس و مرگ انسانیت در غزه

    کد خبر :282348

آنها که دیروز (دوشنبه) اخبار رسانه های جهان درباره فلسطین را دنبال کرده اند، دو تصویر متضاد را مشاهده کردند، یکی دختر رئیس جمهوری آمریکا که لبخندزنان مراسم افتتاح سفارت کشورش در قدس را دنبال می کرد و دیگری در غزه که جهان بر مرگ انسانیت و به خاک و خون کشیده شدن فلسطینی ها، می گریست.

به گزارش ایرنا، دیروز نه تنها برای فلسطینی ها بلکه برای همه جهانیان ‘روز نکبت’ بود، صفحات تلویزیونی به دو بخش تقسیم شده بود، یک طرف تصویر ‘ایوانکا ترامپ’ و همسرش ‘جرد کوشنر’، ‘بنیامین نتانیاهو’ (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و همسرش در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس که لبخندزنان از صلحی می گفتند که قرار است به ارمغان بیاورند. و طرف دیگر، تصاویر غم بار در نوار غزه در میان ستون های آتش و دود و فلسطینی های معترضی پخش می شد که با دست خالی در برابر نظامیان صهیونیست مثل برگ درخت روی زمین می ریختند و جان می دادند.
در جریان راه پیمایی مسالمت آمیز دیروز فلسطینیها در نوار غزه که از سوی ارتش صهیونیستی به خشونت کشیده شد، 58 غیرنظامی شهید و بیش از دو هزار و 771 نفر دیگر مجروح شدند.
فلسطینیهای در سالگر اشغال سرزمینهای مادری خود و افتتاح سفارت آمریکا در قدس راه پیمایی مسالمت آمیز در نوار غزه برپا کردند که نظامیان صهیونیست با سلاح جنگی به آنها حمله ور شدند.
شبکه ‘سی ان ان عربی’، در گزارشی این تناقض را مطرح کرد و نوشت: طنز تلخ ماجرا در این میان، قرار دادن این دو تصویر در کنار یکدیگر است، ایوانکایی که برای سخنرانان های مراسم کف می زد و فلسطینی هایی که کودکی زخمی را در آغوش گرفته و از میان آتش و دود بیرون می بردند. دقایقی بعد، کوشنر بر صفحه ظاهر شد و از صلح و نزدیک شدن آن سخن گفت، در حالی که ستون های دود در آسمان غزه خبر از روزهای سیاه تری می داد. وی در سخنانش فلسطینی ها را عامل خشونت معرفی کرد و گفت: مشکل از آن ها است و نمی توانند بخشی از راه حل صلح باشند.
به نوشته سی ان ان، از اظهارات مقامات آمریکایی در مراسم بازگشایی سفارتشان در قدس، می شد فهمید که انتقال سفارت به این شهر نه به روند صلح ربطی داشت و نه حتی به ‘اسرائیل’، بلکه اجرای صرف وعده هایی بود که ‘دونالد ترامپ’ در تبلیغات انتخاباتی خود داده بود.
روزنامه ‘رای الیوم’ با انتقاد تند از سکوت سران عرب و جامعه بین المللی نوشت: دیگر نمی توان از قوانین بین المللی سخن گفت، وقتی عده ای سرگرم جشن های افتتاح سفارت آمریکا در قدس هستند، در حالی که صدها جوان فلسطینی در نوار غزه تحت محاصره با سینه های عریان، اما مملو از ایمان به سمت گلوله های نظامیان صهیونیست می شتابند.
رای الیوم افزود: این جوانان انتظاری از ارتش های عربی و جنگنده های ‘اف 16’ آن ها که میلیاردها دلار برای خریدشان پراخت شده، ندارند، چرا که می دانند حکام عرب این تجهیزات نظامی را تنها برای کشتار عرب های بیچاره و ویران ساختن شهرهای عربی خریداری کرده اند و بعید نیست که در کنار ‘اسرائیل’ علیه مردم فلسطین بجنگند.
این روزنامه فرامنطقه ای خاطر نشان کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آن هم در روز نکبت (روز اشغال فلسطین در سال 1948) به عملیات صلح پایان داد. کسانی که امروز برای گشایش سفارت آمریکا در قدس جشن می گیرند، همان کسانی هستند که اعراب را به خفت و خواری رسانده اند. جای تعجب است که حکام عرب و سفرای آنها در این جشن حضور نیافتند، در حالی که بسیاری از آن ها کاملا دوستی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و حتی تجاوز ‘اسرئیل’ به سوریه را تبریک گفتند و تیم های ورزشی خود را به فلسطین اشغالی اعزام کردند. بدون شک این کشورهای عربی در تماس تلفنی به آمریکا و اسرائیل تبریک گفته اند.
روزنامه سعودی ‘الحیات’ هم سخنان ‘صائب عریقات’ مذاکره کننده ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین را بازتاب داد که فاش کرده بود، ترامپ سال گذشته در اولین دیدارش با ‘محمود عباس’ رئیس تشکیلات خودگردان به وی قول داده بود که سفارت آمریکا را به قدس منتقل نکند و به پیشرفت روند صلح یک سال مهلت دهد.
عریقات گفت که معلوم شد ترامپ دروغگو است و نباید حرف هایش را باور کرد. دنیا به رهبران واقعی نیاز دارد، اما مقامات آمریکا ‘مشتی تاجر و دلال’ هستند .
خبرگزاری ‘رویترز’ در بخش عربی خود هم تظاهرات دیروز یهودیان مخالف انتقال سفارت آمریکا به قدس را در واشنگتن پوشش داد که علیه ترامپ و قتل عام فلسطینی ها در غزه توسط نظامیان صهیونیست شعار می دادند .
رویترز افزود: به گفته ‘یوناه لیبرمان’ سخنگوی تظاهر کنندگان یهودی، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در سال 2017 از سوی کمیته یهودیان آمریکا انجام شد ،80 درصد یهودیان این کشور مخالف انتقال سفارت به قدس هستند.
روزنامه مصری ‘الاهرام’ نیز نوشت: قدس بزرگترین هدیه ای بود که ترامپ از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی به این رژیم داد، این جنایتی است که ترامپ دلال که هزاران کیلومتر آن سوی دنیا است به خودش اجازه می دهد، سرزمین های مسلمانان را بذل و بخشش کند. اما تاریخ ثابت کرده که هیچ امپراطوریی ماندنی نیست و به زودی نوبت آمریکا هم می رسد.
‘الوطن’ دیگر روزنامه مصری نیز با اشاره به حضور نمایندگان چهار کشور اسلامی آلبانی ، کامرون، ساحل عاج و نیجریه در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس، این امر را تاسف بار خواند و خواستار اقدامات عملی در مخالفت با این اقدام برای احقاق حقوق مشروع فلسطینی ها شد و از کشورهای عربی خواست روابط خود را با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کرده، قطع کنند.
روزنامه لبنانی ‘النهار’، به انتخاب یک کشیش جنجالی از سوی ترامپ برای دعاخوانی در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشاره کرد و نوشت : گویی گشایش سفارت در قدس کم بود که منطقه را به آشوب بکشد که ترامپ هیزم بیشتری در آتش ریخت و ‘روبرت جفریس’ کشیش تندرو و جنجالی از حامیان خود را برای این مراسم فرستاد.
این روزنامه نوشت: انتخاب این فرد در آمریکا با انتقادات زیادی مواجه شده است. جفریس یک کشیش تندرو است که در سخنرانی هایش به پیروان ادیان یهودی، مسیحی و مسلمان حمله می کند.
اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس تاکنون مورد انتقاد 128 کشور از مجموع 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از جمله فرانسه و انگلیس مواجه شده است.
رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت المقدس را در سال 1967 اشغال و در 1980 آن را ‘پایتخت ابدی’ خود اعلام کرد، اما این اقدام از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد و مردم فلسطین هم با خون خود از قدس دفاع کردند.
تعداد شهدای فلسطینی از زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون به بیش از 140 نفر رسیده که به طور مداوم در حال افزایش است.
در طول تاریخ، شهر قدس دو بار کاملا ویران و 23 بار محاصره شد. 52 بار مورد حمله قرار گرفت و44 بار اشغال و دوباره آزاد شد. اشغالگران شهر قدس پس از هر بار تجاوز و تاخت و تاز از بین رفتند و حق و زمین به صاحبانش رسید. فلسطینی ها این بار نیز یقین دارند اشغالگری صهیونیست ها هر چقدر به طول بینجامد، روزی به پایان خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید