کدام جنگل‌ها از نظر اقتصادی و محیط‌ زیست با ارزش‌تر هستند؟

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۵
    کد خبر :280748

محققان دریافتند که جنگل‌هایی که ترکیبی از درختان و سایر گیاهان هستند، از نظر اقتصادی و محیط زیست با ارزش‌تر به شمارمی‌آیند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس، جنگل‌هایی که ترکیب متنوعی از درختان و گیاهان دیگر دارند مفیدتر از جنگل‌هایی هستند که یک گونه گیاه در آنها کشت می‌شود. جنگل‌های مخلوط در تمام قاره‌های زمین بهتر عمل می‌کنند اما هنوز بسیاری از مسئولان جنگل‌ها نسبت به این موضوع متقاعد نشده‌اند.

این یافته‌ها که در به دست آوردن آن‌ها محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) شرکت داشتند، نشان داد که می‌تواند برای مدیریت جنگل در مقیاس جهانی مهم و مفید باشد. در واقع جنگل‌های ترکیبی از نظر اکولوژیک بیشتر به عنوان زیستگاه‌های متنوع، ارزشمند هستند. آن‌ها تغییرات آب‌وهوایی را کاهش می‌دهند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که درختان در جنگل‌های مخلوط، به نور، آب و مواد مغذی دسترسی بیشتری نسبت به جنگل‌های دیگر دارند.

محققان عنوان کردند: این جنگل‌ها برای سال‌های خشک بهتر هستند علاوه بر این، نسبت به آفات پایدارتر و از نظر بصری هم جذاب‌تر هستند.

آنان افزودند: انتخاب ترکیبی گونه‌های درختی، جنگل‌های انعطاف‌پذیرتر و با کارایی بیشتری ایجاد می‌کند. با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش نیازهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی جنگل‌های مخلوط در سراسر جهان اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید