رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا تاکید کرد:

ایران سدی در برابر قاچاق مواد مخدر به جهان است

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹
    کد خبر :280619

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از این مواد به دیگرنقاط دنیا را بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، جوزف گوچیارا در حاشیه سفر به ایران و بازدید از مقر و موزه پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: امروز جلسه‌ای داشتیم و در این جلسه توافق کردیم که از نظر عملیاتی و اقدامات تحقیقاتی پلیسی و نیز در حوزه فنی با پلیس ایران همکاری داشته باشیم که البته در برخی از این موارد باید اقدام به تبادل تجهیزاتی شود که بعدا درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جهان به نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان دارد و به این نقش نیاز داریم چرا که ایران از نظر جغرافیایی در مسیری قرار دارد که مواد مخدر به ویژه تریاک از آن عبور کرده و به دیگر نقاط دنیا قاچاق می‌شود. از این رو نقش ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مهم و ارزشمند است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا اقدامات ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را خوب ارزیابی کرد و گفت: تعداد افرادی که در مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده یا دچار آسیب‌های بدنی شده‌اند نشان دهنده و اثبات کننده تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

به گفته گوچیارا، ایران مانند سدی در برابر قاچاق مواد مخدر در دنیاست و البته نیازمند حمایت‌های بین‌المللی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر محدود شدن دسترسی ایران به تجهیزات نوین پلیسی برای مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: من در حوزه فعالیت‌های پلیسی می‌توانم صحبت کنم و این موضوع جزو اختیارات من نیست و از آن اطلاعی ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید