گوشی فینی برای محافظت از ارزهای رمزنگاری شده به بازار می‌آید

    کد خبر :280476

گوشی فینی (Finney) با امکان پشتیبانی از اپلیکیش بلاک چین و محافظت از ارزهای رمزنگاری شده،‌ به خوبی می‌تواند از دارایی دیجیتالی شما محافظت کند.

اواخر سال گذشته، سیرین لبز (Sirin Labs) خبر از طراحی و تولید اولین گوشی هوشمند این شرکت با قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن بلاک چین و قابلیت محافظت از ارزهای رمزنگاری شده،‌ داد. سیرین لبز،‌ نام این گوشی هوشمند را فینی (Finney)‌ گذاشت که برگرفته از نام برنامه نویس بیت کوین، هال فینی (Hal Finney)‌ است. با توجه به اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند منتشر شده،‌ انتظار می‌رود فینی با مشخصات یک پرچمدار به بازار بیاید.

با توجه به اطلاعات ارائه شده،‌ فینی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام به همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. دوربین سلفی آن ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ و مجهز به فوکوس اتوماتیک لیزری بوده و دوربین قاب پشتی فینی،‌ ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ و زاویه دید ۸۵ درجه خواهد بود. در قاب پشتی و درست زیر دوربین، حسگر اثر انگشت قرار دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند 6 اینچی و نسبت تصویر آن ۱۸:۹ با تراکم پیکسل ۴۰۲PPI است.

ظرفیت باتری فینی،‌ ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی است و این گوشی هوشمند قابلیت اتصال به شبکه‌های GSM و LTE و همچنین شبکه وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac 2×2 را نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های فینی،‌ قابلیت اتصال به NFC A و B، بلوتوث ۵.۰ است. سیرین لبز اعلام کرده سنسور اثر انگشت فینی فوق‌العاده امن خواهد بود و در کل می‌توان این گوشی هوشمند را در رده امن‌ترین گوشی‌ها در نظر گرفت.

از بین تمامی این مشخصات،‌ نکته حائز اهمیت در مورد فینی،‌ که آن را از سایر گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند، قابلیت کیف پول رمزنگاری شده فینی است که می‌تواند تمامی رمزهای مختلف را در خود نگه دارد و از ارزهای دیجیتال به خوبی محافظت کند. این کیف پول رمزنگاری شده از نظر امنیت،‌ در برابر هر گونه تهاجم مقاوم است و فقط در حالتی که دکمه خاصی فشرده شود،‌ کیف پول دیجیتالی فعال خواهد شد.

البته، سیرین لبز پیش از این نیز گوشی هوشمند دیگری با سیستم‌عامل اندروید به بازار معرفی کرده بود. نام آن گوشی سولارین (Solarin)‌ و قیمت آن ۱۴۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده بود. ویژگی خاص سولارین،‌ امنیت فوق‌العاده بالای آن در حافظت از ارزهای دیجیتال اعلام شده بود. در قاب پشتی گوشی سولارین،‌ یک سوئیچ فیزیکی قرار داشت که دستگاه اندرویدی را کاملا قفل می‌کرد و بعد از قفل شدن، گوشی فقط قابلیت دریافت تماس و پیام را داشت. زمانی که سیرین لبز اقدام به طراحی و ساخت این گوشی هوشمند کرد،‌ قصد داشت آنرا فقط به سفارش افراد معروف و مدیران رده‌بالا تولید کند. ولی در نهایت سولارین فروش موفقی نداشت و سیرین لبز مجبور به تعدیل یک سوم کارمندان خود که در این بخش کار می‌کردند شد.

اکنون سیرین لبز ادعا می‌کند که گوشی هوشمند فینی،‌ برای رمزنگاری ارزهای دیجیتال بسیار کاربرد دارد و به خوبی می‌تواند از سکه‌های دیجیتال مانند بیت کوین محافظت کند. این گوشی هوشمند به اپلیکیشن بلاک چین مجهز شده و از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی به صورت ایمن محافظت می‌کند. سیستم رمزنگاری ارزهای دیجیتال این گوشی هوشمند به گونه‌ای است که کاربران بیشتر از آنکه در فکر خرید یک گوشی هوشمند باشند،‌ با خرید فینی قصد دارد کیف پول رمزنگاری شده برای ارزهای دیجیتال خود تهیه کنند که به صورتی ایمن بتواند از دارایی آنها محافظت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید