علی‌قارداشی: از کادر فنی ناراضی نیستیم که بخواهیم تقویتش کنیم/ هزینه تجهیزات، یکی از تهدیدهای تنیس روی میز است

  • ورزشی
  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
    کد خبر :279790

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: هزینه تجهیزات استاندارد بالا رفته و این موضوع یکی از تهدیدهای رشته تنیس روی میز محسوب می‌شود.

مهرداد علی‌قارداشی درباره عملکرد تیم‌های ملی در رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان در سوئد اظهار داشت: هر دو تیم اعزامی کشورمان عملکرد خوبی داشتند و توانستیم به هد‌ف‌های‌مان یعنی صعود به دسته اول در بخش مردان و باقی ماندن در دسته دوم در بخش بانوان برسیم. البته عملکرد مردان بهتر بود. درست است که ایران رنکینگ بهتری نسبت به سایر حریفان داشت، اما نمی‌توان این مسئله را ملاکی برای ضعف رقبا دانست. با توجه به قوانین فدراسیون جهانی مبنی بر حضور هر ورزشکار در 8 رقابت در طول سال، شاید برخی کشورها نمی‌توانند این شرایط را برای ورزشکارانشان فراهم کنند که این موضوع باعث پایین‌ آمدن رنکینگ آنها می‌شود، اما دلیلی بر ضعف آنها نیست.

وی افزود: تیم بانوان هم تقریباً چنین شرایطی داشت. شرایط به‌گونه‌ای نیست که تیم بانوان اینقدر اُفت داشته باشد. در واقع همین عدم اعزام به‌اندازه باعث این اُفت رنکینگ شده که امیدواریم در سال 97 شرایط بهتری را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان چند اتفاق خوب رخ داد. نکته اول همدلی اعضای تیم‌های ملی بود که کاملاً به چشم آمد. تیم بانوان در یکی از دیدارهایش مغلوب شد، اما بلافاصطه ملی‌پوشان در روی سکوها شروع به تشویق تیم مردان در جدال با اوکراین کردند که در نهایت نیز منجر به صعود به دسته اول شد. موضوع بعدی حضور خانم هروی به عنوان ناظر مسابقات بود که این مسئله باعث شد ورزشکاران متوجه شوند که دیگر کسی نمی‌تواند حق‌ آنها را بخورد. ما همچنین دو سهمیه داوری هم داشتیم و افشین بدیعی نیز با حمایت فدراسیون ایران یکبار دیگر به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی پذیرفته شد.

علی‌قارداشی درباره اهدای پاداش به ملی‌پوشان گفت: اعضای تیم‌های ملی روز چهارشنبه با سیدعلی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون دیدار خواهند کرد تا از سوی او حمایت لازم صورت بگیرد. همچنین قرار است از طرف اسپانسر نیز مراسم تجلیلی در ماه مبارک رمضان برگزار و از ملی‌پوشان تقدیر لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان فقط 19 کشور با ترکیب کامل در هر دو بخش مردان و بانوان حضور داشتند که ایران یکی از آنها بود. از این تعداد فقط دو تیم در دسته دوم بودند و 16 تیم دیگر در دسته اول رقابت می‌کردند. در واقع این موضوع اهمیت اعزام کامل تیم‌های کشورمان را نشان می‌دهد. ما هم می‌توانستیم تیم 5 نفر را اعزام نکنیم، زیرا همان‌طور که دیدید، میعاد لطفی و پریناز حاجیلو هرگز به میدان نروند، اما ترجیح دادیم آنها با وجود هزینه 16 میلیونی برای هر کدام‌شان در کنار تیم باشند. خوشبختانه برای بازی‌های آسیایی هم 4 پینگ‌پنگ‌باز مرد و 4 پینگ‌باز زن اعزام خواهند شد که این یک اتفاق خوب است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به مشکلاتی که در اعزام‌ها وجود دارد، عنوان کرد: ما سال گذشته 57 اعزام داشتیم که هر سفر نیز با حضور چند بازیکن و همراه بود. اگر این شرایط امسال نیز وجود داشته باشد، شاید فقط باید نزدیک به 200 میلیون هزینه بیشتر بابت خروج از کشور بپردازیم که این به ضرر ما است. انتظار داریم حداقل در این بخش کمی شرایط بهتر شود تا اینگونه بخشی از بودجه فدراسیون را صرف نکنیم و بتوانیم از آن در بخش‌های بهتری بهره ببریم.

علی‌قارداشی درباره مسائل مالی و بودجه‌ای در تامین تجهیزات مورد نظر اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که تجهیزات استاندارد نداریم و باید آنها را وارد کنیم که این موضوع با توجه به افزایش قیمت ارز برای‌مان مشکل‌ساز می‌شود. الان هر رویه راکت با افزایش 25 تا 50 درصدی قیمت مواجه شده و این در حالی است که هر رویه راکت تقریباً 20 روز عمر مفید دارد. واقعا باید بگویم که هزینه تجهیزات استاندارد، یکی از تهدیدات تنیس روی میز است.

وی درباره بودجه سال 97 گفت: در سال‌های گذشته یک تفاهم‌نامه با وزارت ورزش امضا می‌شد، اما صحبت‌هایی که خانم فرامرزیان، معاون وزیر ورزش چندی قبل در این باره داشت، به این معنا بود که امسال خبری از تفاهم‌نامه نیست و براساس عملکرد فدراسیون‌ها پول پرداخت می‌شوند. باید ببینیم در این باره چه اقداماتی انجام می‌توان انجام داد تا از برنامه‌ها عقب نمانیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: ما سال گذشته 2 میلیارد تومان از وزارت ورزش، کمتر از 400 میلیون از کمیته المپیک و بیش از 2 میلیارد نیز از طریق اسپانسر پول دریافت کردیم که امیدوارم بتوانیم این مبلغ را در سال 97 بیشتر کنیم.

علی‌قارداشی درخصوص اظهار نظر کاپیتان تیم ملی مردان مبنی بر پیشنهاد تقویت کادر فنی تیم ملی مردان گفت: تیم ملی روند رو به رشدی در چند سال اخیر داشته و دلیلی بر نارضایتی وجود ندارد که بخواهیم چنین کاری را نیز انجام بدهیم. تیم بانوان هم حرکت رو به جلویی داشته که تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

به گزارش تسنیم ،وی با تشکر از حمایت‌های داورزنی و سایر مسئولان در وزارت ورزش در سال‌های اخیر، درباره هدف‌گذاری برای بازی‌های آسیایی 2018 عنوان کرد: ما نهمین تیم حاضر در دسته اول قهرمانی جهان هستیم. اتفاقاً همه این حریفان آسیایی در جاکارتا نیز حضور خواهند داشت. به نظر قرار گرفتن در جمع 8 تیم برتر، یک نتیجه خوب محسوب می‌شوند، البته باید ببینیم همه حریفان با تمام نفرات و قدرت به میدان خواهند آمد یا نه.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره سطح فصل آینده لیگ برتر و انتقاداتی که نسبت به یک‌طرفه بودن مسابقات وجود داشت، گفت: در سال 95 نیما عالمیان در حالی که رنکینگش پایین‌تر از نوشاد بود، اما قرارداد بهتری نسبت به برادرش داشت که این مسئله چندان منطقی نبود. سال 96 این شرایط تغییر کرد و هر دو در یک تیم حضور داشتند. به نظرم باید در این موضوع باشگاه‌ها را آزاد بگذاریم، اما تلاش کنیم که تعداد باشگاه‌هایی مثل پتروشیمی را بیشتر کنیم. ما همچنین باید به دنبال افزایش تیم‌ها از 6 به 8 باشیم که این اتفاق امیدوارم تاثیر مثبتی برای لیگ برتر در فصل جدید داشته باشد. البته نوشاد در صحبت‌هایی که در سوئد داشتیم، گفت که به دنبال لژیونر شدن است و به نظرم این مسئله می‌تواند کمک زیادی به ارتقای سطح کیفی این بازیکن کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید