رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد

یک طلاق به ازای هر ٣.٩ ازدواج ثبت شده

    کد خبر :262391

رئیس سازمان بهزیستی کشور از وقوع یک طلاق به ازای هر ٢.۵ ازدواج در سال ٩۵ و وقوع یک طلاق به ازای هر ٢.٣ ازدواج در سال ٩۶ در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش « مددکاری اجتماعی و اخلاق اجتماعی» آخرین میانگین کشوری وقوع طلاق را یک طلاق به ازای هر ٣.٩ ازدواج ثبت شده عنوان کرد و گفت: با شدت گرفتن تحولات محیطی،تغییر ساختار زندگی و صنعتی شدن جوامع، با رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور و جهان مواجهیم.

وی با بیان اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی تنها محدود به کشور ما نیست، اظهار کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که هر نظام و حکومتی، تا چه حد توان علمی و تخصصی خود را برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به کار می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بررسی آسیبهای اجتماعی نشان دهنده آمار خوبی در این حوزه نیست، تصریح کرد: ما باید بپذیریم که نگاهمان را تغییر دهیم و به برنامه ریزی فرایند محور و پایدار روی بیاوریم.

محسنی بندپی با بیان اینکه در اوایل انقلاب نرخ باروری ۶.۴ بوده است، گفت: نرخ باروری طی این ۴ دهه به ١.۶ کاهش یافته است که حتی از آمریکا و خاورمیانه هم پایین تر است.

وی در ادامه ضمن تشریح وضعیت سالمندی کشور نیز افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ٩۵ ، ٩.٣ درصد جمعیت کشور دچار سالمندی شده‌اند. در سال ٩۵ میانه جمعیت کشور بین ٣٠ تا ٣٢ سال بوده و پیش بینی می‌شود این میزان در سال ١۴٢٠ به ۴٢ سال برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال ٢٠٣٠ جمعیت سالمندی کشور دو برابر شود، ادامه داد: این رقم در سال ٢٠۵٠ به حدود ٣٠ میلیون جمعیت سالمند در کشور خواهد رسید.

محسنی بندپی در ادامه با انتقاد از افزایش اعتیاد زنان و کودکان، کاهش سن اعتیاد و مصرف بیشتر مواد صنعتی، تصریح کرد: با این وجود در برنامه شثشم توسعه سلامت و آسیب‌های اجتماعی مانند اجباری شدن غربالگری و جلوگیری از معلول زایی و توجه به اقدامات پیشگیرانه در بندهای جداگانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: بر اساس این اطلس مقتضیات اقلیمی در نظر گرفته شده و اقدامات و مداخله به موقع امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی و انجمن مددکاری عوارض ناشی از زلزله رودبار و بم در کرمانشاه اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه ٧۵ هزار غربالگری،۶۷۰۰ مداخله روانشناسی و شناسایی ١٠٣ مورد افراد در معرض خودکشی انجام شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه مددکاری اجتماعی به افراد و گروه‌های دچار معضل کمک می‌کند، افزود: مددکاری اجتماعی به این افراد برای بازگشت به زندگی کمک می‌کند. براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامتی تنها محدود به سلامت جسمی نیست و ابعاد معنوی، روانی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید