گمرک رسما اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان خودرو را تایید کرد/ آیا مهدی دادفر تبرئه خواهد شد؟

  • تیتر یک
  • دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
    کد خبر :262050

شنیده ها حاکی از آن است که وزارت صنعت علیه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به علت ایراد اظهارات در خصوص ثبت سفارش غیرقانونی واردات شکایت نموده است. این در حالی است که دفتر جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران رسما قاچاق 6481 خودرو را اعلام نمود.

اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در سال گذشته بارها در اظهارات مختلف نسبت به وقوع تخلف در خصوص واردات خودرو هشدار دادند. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در همین باره در نشست خبری پایان سال انجمن واردکنندگان خودرو رسما اعلام نمود: در ماه های اخیر تخلفات زیادی در خصوص واردات خودرو صورت گرفته است.

به گزارش پردیس خودرو،وی با بیان اینکه یکی از این تخلفات ثبت غیرقانونی خودرو در سامانه ثبتارش است، اظهار کرد: برخی از موقعیت خود در وزارت صنعت سوء استفاده نمودند و به طور غیرقانونی مبادرت به واردات غیرقانونی خودرو نموده اند.

این اظهارات به مذاق برخی خوشایند نیامد به طوری که شنیده ها حاکی از آن است وزارت صنعت از دبیر انجمن واردکنندگان خودرو شکایت کرده است. این در حالی است که دیروز گمرک رسما ثبت سفارش غیرقانونی و واردات خودرو قاچاق را تایید کرد. دفتر جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران در ابلاغیه به گمرکات اجرایی رسما اعلام نمود بیش از 6481 خودرو به‌دلیل استفاده از ثبت سفارشهای جعلی مشمول مقررات کالای قاچاق می باشند.

تحقیقات تیمهای بازرسی و نظارتی نشان می‌دهد برخی از ثبت سفارشهای بارگذاری‌شده قبلی که خودروی آنها نیز ترخیص شده، قابل رؤیت نبوده است، این در حالی است که در پاسخ به استعلام به‌عمل‌آمده از اداره کل مقررات وزارت صنعت اعلام گردیده که ثبت سفارشهای موصوف مورد تأیید اداره کل مقررات نمی‌باشد. بر مبنای لیست خودروهای قاچاق تاکنون بیش از 6481 خودروی سواری که طبق اعلام سازمان توسعه تجارت با ثبت سفارشهای جعلی (شائبه‌دار) ترخیص یا در گمرکات دپو شده‌ مشمول مقررات قاچاق شده‌اند.

این در حالی است امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس نیز پیش از این نسبت به قاچاق ۵۳۶۲ خودروی لوکس از سال ۹۵ تا مهر ۹۶ هشدار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید