اقتصاد رژیم صهیونیستی به سمت یک فاجعه پیش می‌رود

    کد خبر :25860

گزارش مرکز مطالعات سیاست اجتماعی تائوب رژیم صهیونیستی اعلام کرد این کشور بالاترین میزان فقر را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه داشته و به سمت یک فاجعه اقتصادی پیش می‌رود.

به نقل از راشاتودی، مؤسسه مطالعات سیاست‌های تائوب در سرزمین‌های اشغالی طی گزارشی اعلام کرد: نرخ بیکاری در سرزمین‌های اشغالی بیشترین نرخ در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد شرایط نگران‌کننده‌ای پیش روی مردم این سرزمین قرار دارد.

در این گزارش آمده است؛ هزینه‌های زندگی در سرزمین‌های اشغالی روبه افزایش بوده و متوسط سن جمعیت این کشور نیز در حال بالا رفتن است. از سوی دیگر رشد اقتصادی این کشور نیز پایدار نیستند.

در این گزارش آمده است؛ روند کنونی شاخص‌های اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی به‌گونه‌ای است که می‌تواند تأثیرات فاجعه‌باری بر مردم این کشور بگذارد. در میان کشورهای توسعه‌یافته عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، رژیم صهیونیستی بیشترین درصد جمعیت زیر خط فقر را دارد.

در این گزارش آمده است؛ سال گذشته میلادی تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی افزایش و نرخ بیکاری در این کشور کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد این روند رشد پایدار نبوده و این رژیم باید به دنبال منابع دیگری برای توسعه اقتصادی خود باشد.

این مؤسسه همچنین رشد 4 درصدی اقتصاد رژیم صهیونیستی طی سال گذشته را زیر سؤال برد و در گزارش خود آن را تا حدودی غیرقابل استناد عنوان کرد.

اخیراً گزارش دیگری که از سوی مؤسسه تحقیقات اقتصادی، اجتماعی شورش منتشر شد، تأکید کرد که مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی بسیار عمیق و بلندمدت بوده و کاستی‌های موجود در اقتصاد سرزمین‌های اشغالی می‌تواند به تضعیف ارتش و تهدید موجودیت این کشور در آینده منجر شود.

دن بن دیوید بنیانگذار و رئیس مؤسسه شورش به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده است در صورتی‌که نسبت به تهدیدات آینده رژیم صهیونیستی غفلت شود، این کشور می‌تواند با فاجعه در مقیاس عظیم روبرو شود.

نتانیاهو اخیراً طی نشستی با نمایندگان رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد این گزارشات واقعیت آنچه که مردم این سرزمین حس می‌کنند را منعکس نمی‌کنند. به طور کلی تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی از اواسط دهه 1970 میلادی تاکنون کمتر از متوسط G7 رشد کرده و عملاً شکاف بین متوسط رشد G7 با متوسط رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی سه برابر شده است.

در گزارش موسسه شورش آمده است؛ این مسئله نشان‌دهنده افزایش نابرابری بین آنچه افراد شاغل در سرزمین‌های اشغالی می‌توانند تهیه کنند و آنچه افراد شاغل می‌توانند در دیگر کشورها تهیه کنند، است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید