بیت‌کوین دوباره گران می‌شود!

    کد خبر :257508

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به ارائه ارز دیجیتالی “گرام” در آینده‌ای نزدیک توسط تلگرام، این ارز را یک رقیب جدی برای بیت‌کوین ارزیابی کرد.

سهیل شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش قیمت برخی ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین را مقطعی توصیف و اظهار کرد: هرچند ممکن است احتمالا در ابتدای کار یک کاهش قیمت داشته باشیم که البته طبق روال سال‌های گذشته امری قابل انتظار است اما این کاهش قیمت به زودی متوقف و از ماه‌های خرداد و تیر و نیمه دوم سال رشد قیمت ارزهای دیجیتالی مجددا شروع می‌شود.

او همچنین ارز “گرام” که تلگرام صادرکننده آن خواهد بود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای بیت‌کوین در آینده نام برد و اظهار کرد: اگر تلگرام به عنوان یک شبکه پیام‌رسان بخواهد وارد حوزه ارزهای دیجیتال شود، احتمال موفقیت آن بسیار زیاد است، چراکه تلگرام در حال حاضر حدود 200 میلیون کاربر دارد که در برابر 50 میلیون نفری که از ارزهای دیجیتالی فعلی استفاده می‌کنند، عدد بسیار بزرگتری است.

این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک همچنین به مقاومت‌ها در برابر ارز تلگرام در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه به نظر می‌رسد کج‌فهمی‌هایی وجود دارد، چرا که برخی فکر می‌کنند برای خرید و فروش ارز گرام باید مدارک هویتی به تلگرام ارائه شود، در صورتی که اینگونه نیست و این مدارک هویتی تنها باید برای خرید سهام ارائه شود. درواقع تلگرام ایران را برای خرید سهام و نه استفاده از ارزهای خود تحریم کرده است.

شهیدی با تاکید بر این‌که برای استفاده از ارز تلگرامی در محیط تلگرام نباید مدارکی ارائه دهیم، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند تلگرام با این کار خود به منافع اقتصادی کشور ضربه می‌زند در صورتی که برخی دیگر بر این عقیده‌اند که این امر چه بسا بتواند برای کشور ارزآوری هم داشته باشد، چراکه در این بستر می‌توان خدمات ایجاد شده در بستر تلگرام را به کاربران خارجی نیز عرضه کرد.

قیمت بیت کوین که در آخرین خیزش قیمتی خود تا مرز 20 هزار دلار رفته بود، در روزهای گذشته دچار افت قیمتی حتی تا حدود 25 درصد هم شده است؛ امری که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران این حوزه را دچار تردید و نگرانی کند، با این حال بسیاری از کارشناسان با بررسی روند قیمتی این ارز در سال‌های گذشته، این کاهش قیمت را امری معمولی و قابل پیش بینی ارزیابی کرده‌اند.

ارزهای دیجیتالی رمزنگاری همچون بیت کوین، ریپل و مونرو باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود. بسیاری از غول‌های تکنولوژی امکان ارسال و انتقال پول را با استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و پلت‌فرم‌های خود فراهم آورده‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای دیجتالی مربوطه را استخراج کرده و از این طریق اقدام به کسب درآمد و سودآوری کنند.

بیت‌کوین‌ در واقع پردازش مبادلات مالی بر بستر یک فناوری به نام “بلاک چین” است که زنجیره بلوک هم تعریف می‌شود و مبتنی بر رمزنگاری است. با استفاده از این فناوری یک پول مجازی به نام بیت‌کوین به وجود آمد که در فضای اینترنتی قابل انتقال است؛ فناوری بیت‌کوین‌ که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهد، ضمن این‌که ناشناس هم باقی بماند.

پیام‌رسان تلگرام نیز چندی است که اعلام کرده قصد دارد تا به جمع پلت‌فرم‌های استخراج ارزهای دیجیتالی بپیوندد. تلگرام ارز رمزنگاری شده اختصاصی خود را با عنوان “گرام” (Gram) نامگذاری کرده است. گفته می‌شود این پلت‌فرم توسعه یافته تلگرام، امکان استفاده از این ارز را حتی در سایر پیام‌رسان‌های دیگر نیز فراهم می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید