کاخ سفید: خروج آمریکا از سوریه به به تقویت حضور ایران منجر نمی‌شود

    کد خبر :255195

سخنگوی کاخ سفید، خروج نیروهای آمریکایی را منجر به تقویت حضور ایران در سوریه ندانست و گفت: هدف ما این است که مسئولیت را به نیروهای محلی، متحدان و شرکایمان واگذار کنیم.

سارا هاکابی سندرز روز چهارشنبه در نشست خبری خود درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه افزود: ما از متحدانمان که بیشتر در معرض خطر هستند می خواهیم که نقش بیشتری را در این زمینه برعهده گیرند.
وی ادامه داد: کار در این زمینه ادامه دارد و در حال حاضر با شرکایمان رایزنی می کنیم.
دونالد ترامپ روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با سران سه کشور حوزه بالتیک مطرح کرد که به زودی نیروهای آمریکا را از سوریه خارج خواهد کرد و البته تاکید کرد اگر عربستان خواهان ادامه حضور ما در سوریه است، باید هزینه آن را بپردازد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر این که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بر شکست و مقابله با داعش متمرکز بوده است، ادامه داد: با زمامداری دونالد ترامپ در مبارزه با داعش پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و خلافت کامل داعش فروپاشیده است.
سندرز اضافه کرد: ما کار با متحدانمان را ادامه می دهیم و می خواهیم بر روی انتقال به نیروهای محلی متمرکز شویم تا اطمینان حاصل کنیم که با خروج ما، داعش دوباره بازنمی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید