اردوغان خواهان مداخله آمریکا برای توقف خشونت ها در نوار غزه شد

    کد خبر :252893

رئیس جمهوری ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نواز غزه را به شدت محکوم کرد و ضمن انتقاد از آمریکا خواستار مداخله واشنگتن برای پایان دادن به خشونت ها در این منطقه شد.

به گزارش بازتاب به نقل از داون نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی در استانبول، حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

وی خطاب به آمریکا گفت: آیا کسانی که عملیات ترکیه در عفرین را محکوم کردند، امروز صدای محکومیت جهانی حمله رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نواز غزه را شنیدند؟

رئیس جمهوری ترکیه افزود: این بدترین نوع رفتار از سوی کسانی است که ما را بد می پندارند اما در مورد حمله صهیونیست ها با سلاح های سنگین به معترضان آن هم در سرزمین خویش، لب نمی گشایند.

اردوغان همچنین با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار مداخله واشنگتن در این موضوع و توقف خشونت ها شد.

لازم به ذکر است که جمعه گذشته مردم فلسطین به مناسبت روز زمین در بزرگترین تظاهرات مسالمت آمیز در نوار غزه و کرانه باختری با عنوان تظاهرات بزرگ بازگشت مشارکت کرده بودند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها به وسیله رژیم صهیونیستی دست کم ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید