ایران بازیگر فعال منطقه در مبارزه با تروریسم است

    کد خبر :249741

ایزرائل شامیر نویسنده و روزنامه نگار یهودی ضد صهیونیسم با اشاره به تلاش های ایران در مبارزه با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران بازیگر فعال منطقه در مبارزه با تروریسم می باشد و تلاش های این کشور بر سرکوب تروریست ها متمرکز شده است.

شامیر همکار و مقاله نویس روزنامه های روسی از جمله ایزوستیا تاکید کرد: ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه از جمله امارات و عربستان سعودی با تروریست ها هیچ ارتباطی ندارد و مبارزه با گروه های تروریستی از اولویت های سیاست خارجی این کشور است.
نویسنده یهودی روس افزود: ایران در مبارزه با گروه های تروریستی خطرناکی همچون داعش نقش مهمی برعهده دارد و این در حالی است که برخی کشورهای منطقه و نیز آمریکا و متحدان غربی آن از مقابله و سرکوب تروریست ها خودداری می کنند.
وی همچنین با اشاره به حمایت های ایران از کشورهای سوریه و عراق در مقابله و سرکوب تروریست ها گفت: پشتیبانی ایران از این کشورها در مبارزه با تروریست ها کاملا قانونی است و تهران بر اساس تعهدات بین المللی خود و قطعنامه های شورای امنیت که تمام کشورها را موظف به مقابله با تروریست ها و همکاری با یکدیگر علیه این پدیده کرده است، اقدام می کند.
وی ادامه داد: اگر همه کشورهای منطقه مانند ایران رفتار می کردند امروز خاورمیانه شاهد این همه خونریزی و مناقشه نبود و آرامش کامل در آن برقرار می شد.
به اذعان و تصریح کارشناسان برجسته و بی طرف منطقه ، ایران در خاورمیانه با تروریست ها مبارزه ای جانانه و نفس گیر داشته و شهدای زیادی در راه برقارای صلح تقدیم جامعه بشریت داشته است.
به گزارش ایرنا ،در همین پیوند، از چهار دهه پیش و با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران خود هدف توطئه های غربی و آمریکایی قرار گرفته و تروریست ها یکی از ابزارها علیه جمهوری اسلمی بودند که با حمایت از خارج، به این کشور حمله می کردند.
‘ابومهدی المهندس’ نائب رئیس تشکیلات نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق می گوید که پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش مرهون کمک ها و حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران است و این کشور شریک اول عراق در پیروزی بر گروه تروریستی داعش به شمار می رود.
وی تاکید دارد که حضور و کمک به موقع جمهوری اسلامی ایران نه تنها از سقوط بغداد به دست داعش جلوگیری کرد، بلکه جلوی فتنه مجدد مذهبی و جنگ فرقه ای را در این کشور گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید