هفته‌گذشته از ۳ حمله‌شیمیائی در سوریه جلوگیری شد

    کد خبر :248113

وزیر دفاع روسیه با تأکید بر اینکه ۶۵ درصد از «غوطه شرقی» آزاد شده است، تصریح کرد: هفته گذشته از ۳ حمله شیمیائی در سوریه جلوگیری شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی تصریح کرد: هفته گذشته از سه حمله شیمیائی در سوریه جلوگیری شد.

وزیر دفاع روسیه در این باره گفت: به دنبال آتش‌ بس در «غوطه شرقی»، 79 هزار و 600 غیرنظامی در 5 روز اخیر از این منطقه خارج شده‌اند.

شویگو با تأکید بر ادامه نظارت بر اقدامات ائتلاف به سرکردگی رهبری آمریکا در سوریه ادامه داد: احتمال استفاده تروریست ها از سلاح شیمیائی در سوریه با هدف متهم سازی نظامیان این کشور در آینده وجود دارد.

وی با شرکت در یک نشست مطبوعاتی در وزارت دفاع روسیه افزود: تاکنون بیش از 65 درصد از اراضی غوطه شرقی آزاد شده است. هم اکنون نیز با همت مرکز روسی نظارت‌بر آتش‌بس سوریه عملیات بی سابقه بشردوستانه ای در غوطه شرقی در حال اجرا است.

سرگئی شویگو اضافه کرد: علیرغم تلاش های شبه نظامیان برای کارشکنی در ابتکارات آتش بس در غوطه شرقی، ما در حال مذاکره با سران گروه های مسلح با هدف توقف درگیری ها وجلوگیری از بحران انسانی در این منطقه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید