رئیس سازمان جوانان هلال احمر اعلام داد

پیوستن ۳۰ هزار نفر به کمپین ملی “نه به تصادفات”

    کد خبر :248087

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تا کنون ۳۰ هزار نفر در فضای مجازی به کمپین نه به تصادفات پیوسته‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود حبیبی در مورد کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و … با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد یادآوری نکات لازم ایمنی در هنگام رانندگی به مسافران و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و … این معضل بوده‌ایم.

وی افزود: طی چند روز اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر اعم از نمایندگان مجلس، استانداران و خبرنگاران و … به آن پیوسته‌اند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: از مهمترین افرادی که به این کمپین پیوسته‌اند؛ استانداران اردبیل، مازندران، زنجان، قم، سیستان و بلوچستان و نمایندگان مردم زنجان، چهارمحال بختیاری، فارس، ملایر، قزوین اندیمشک،خراسان رضوی، طبس، گلستان، سیستان و بلوچستان، شاهرود و میامی، گرگان، تفت و میبد، لاهیجان و سیاهکل، فومن و شفت، رشت، گیلان و … بوده‌اند.

حبیبی اضافه کرد: علاوه بر این همراهان این طرح در مسیر سفر خود با مراجعه به چادرهای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی می‌توانند، میثاقنامه این کمپین را امضا می‌کنند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در جاده‌های کشور حوادث زیادی رخ می‌دهد و طبق آمار پلیس روزانه ۴۳ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند و ۱۶ برابر این آمار مصدوم داریم که ده‌ها نفر از این مصدومان دچار معلولیت‌های ماندگار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده که ۳۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان بار اقتصادی و اجتماعی تصادفات جاده‌ای است یعنی حدود هفت تا هشت درصد از تولید ناخالص ملی، همچنین ۶۰ درصد از افرادی که دچار ضایعه نخاعی می‌شوند در تصادفات جاده‌ای به این مشکل بر می‌خورند.

حبیبی با تاکید بر اهمیت راه اندازی کمپین ملی نه به تصادفات خاطرنشان کرد: رعایت سه پیام عدم سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی نکردن در حین خستگی و خواب‌آلودگی باعث کاهش تصادفات است و امیدوارم روزی برسد که دیگر در عید نوروز حوادث تلخ تصادفی را نداشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید