دستگیری 12 مقام آلبانی به جرم دست داشتن در فساد مالی

    کد خبر :246285

دادستانی آلبانی با انتشار اعلامیه ای از دستگیری 12 نفر از مقامات این کشور از جمله یک شهردار به جرم دست داشتن در فروش زمین های دولتی در نزدیکی دریا خبر داد.

به گزارش بازتاب از پایگاه های اینترنتی بالکان، در این اعلامیه نوشته شده که «لژا فران فروکای» شهردار و 11مقام دیگر به سوء استفاده از مقام و جعل مدارک و اسناد متهم شده اند.
متهمین اسناد جعلی را برای زمین دولتی به مساحت 300 هزار مترمربع تهیه کردند و قصد فروش این زمین ها را به قیمت نمادین به خریداران داشتند.
مبارزه با فساد مالی از اولویت های آلبانی در روند مذاکرات این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا است.
آلبانی که از سال 2009 میلادی ( 1387) به عضویت ناتو درآمد، اکنون مانند دیگر کشورهای منطقه برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش می کند ولی نمی تواند پیوستن به خانواده 28 عضوی این اتحادیه را در آینده نزدیک امید داشته باشد.
این کشور در سال 2014 ( 1392) نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شد و انجام اصلاحات در تمامی نهادهای دولتی بخصوص قوه قضائیه و نیز مبارزه با فساد مالی و گروه های جنایی سازمان یافته و تطبیق قوانین با استانداردهای اتحادیه اروپا از مهمترین شرایط برای انجام مذاکرات در این راستا است.
روند عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا بخاطر که بحران های سیاسی و همکاری نکردن دولت سابق با گروه های سیاسی مخالف در این کشور از سال 2009 تا اواسط سال 2014 متوقف شد، اکنون بخاطر انجام اصلاحاتی در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا سرعت یافته است.
آلبانی به رغم دریافت وام از مؤسسه های مالی بین المللی با نرخ بیکاری نسبتا بالا، با معضلات اقتصادی مواجه است.
جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 800 هزار نفر عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و تنها عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اروپاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید