علیخانی: شهردار شدن محسن هاشمی تقاضای عمومی است، اما او تمایلی ندارد

    کد خبر :246273

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از مقبولیت ۷۰ درصدی محسن هاشمی برای شهردار شدن خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی از سمت شهرداری تهران، گفت: با توجه به فشارهایی که بر وی بود و همچنین روحیات نجفی این اتفاق را پیش بینی می‌کردم اما با همه این احوال استعفای وی در روزهای پایانی سال غیرمترقبه بود.

وی با بیان اینکه عارضه جدید پزشکی نجفی جدیدا ایجاد شده، تصریح کرد: برای اعضای شورای شهر نیز این بیماری محرز شده است و استرس بر تشدید این بیماری موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استعفای نجفی را پیش بینی می‌کردید، گفت: با توجه به روحیات نجفی و پست‌های قبلی که داشتند این احتمال وجود داشت و نهایتا استعفای خود را به شورای شهر دادند.

علیخانی با بیان اینکه نجفی در این هفت ماه تحت فشارهای بیرونی و مشکلات درونی بود، ادامه داد: بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی و تامین بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌ها کار آسانی نیست و دقت داشته باشید که هر روز پیمانکاران جلوی شورا تجمع می‌کردند و این در حالی بود که در مدیریت قبلی می‌ترسیدند که تجمع کنند و اما حالا آزادانه تجمع کرده و جلوی شورای شهر می‌آمدند.

وی با بیان اینکه بیماری نجفی برای اعضای شورای شهر محرز شده است، گفت: حتی یکبار در جلسه هم اندیشی سه شنبه شهردار تهران شرکت نکرد و بعدا مشخص شد که برای پیگیری درمانش به پزشک مراجعه کرده است و بهتر است در مورد بیماری‌شان خودشان جواب بدهند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا حواشی برج میلاد سبب استعفای نجفی بر اثر فشارهای بیرونی بوده است، گفت: بحث برج میلاد آنچنان اهمیتی نداشت اما دقت داشته باشید که با آمدن نجفی و اقدامات وی منافع خیلی‌ها در شهرداری به خطر افتاده بود و دست‌های پنهان و فشارها نمی‌خواستند اجازه دهند که اتفاقات خوبی در شهرداری رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال شهردار شدن محسن هاشمی، گفت: چون برخی احتمال می‌دهند که محسن هاشمی جزء گزینه‌ها باشد و از آنجایی که دلشان نمی‌خواهد تا وی شهردار شود، شروع به تخریب هاشمی کردند که این کار پسندیده‌ای نیست. چرا که وی بارها تاکید کرده که دنبال شهردار شدن نیست و این تصمیم شورا است که تشخیص بدهد چه کسی شهردار شود یا نه!

علیخانی ادامه داد: هر چند در نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که هاشمی برای شهردار شدن مناسب است اما نظر نهایی را شورای شهر اعلام خواهد کرد اما هاشمی در افکار عمومی و بدنه شهر مقبولیت دارد و دقت داشته باشید که در لیست امید نیز با بالاترین رای به شورای شهر راه یافتند. حالا خود هاشمی بخواهد یا نه؟ یک بحث است و اینکه شورای شهر وی را انتخاب کند یا نه؟ بحث دیگری است، هر چند که خودش اعلام کرده تمایلی برای شهردار شدن ندارد و در شورا نیز این بحث مطرح نشد. اما حرف من این است که نباید تخریب‌ها شروع شود که کار پسندیده‌ای نیست.

جمع‌بندی در خصوص گزینه‌های جایگزین نجفی پیش از 19 فروردین

وی در مورد گزینه‌های شهرداری تهران نیز گفت: تا کنون گزینه‌ای مطرح نشده و اسامی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود در حد گمانه زنی است اما قطعا تا قبل از جلسه ۱۹ فروردین که بحث استعفای نجفی مطرح می‌شود جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر خواهیم داشت تا به جمع‌بندی در خصوص گزینه‌ها برسیم.

علیخانی در ادامه این نشست خبری درباره سرانجام طرح ترافیک با بیان اینکه طرح ترافیک مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد، گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر ایده‌هایی برای بهبود این طرح 38 ساله داشتیم اما از آنجایی که هیچ یک از اعضای شورای شهر عضو شورای ترافیک نیستند فرصت طرح پیشنهادات خود را نداشتیم.

وی با بیان اینکه مصوبه طرح ترافیک جدید با اصلاح ایرادات هیات تطبیق قابل اجراست، گفت: تنها مشکل ایراد پلیس راهور بود که درباره نصب دوربین‌ها به خصوص در مبادی خروجی ابهام داشتند که خوشبختانه در جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل با معاونت مربوطه مشخص شد که تمام دوربین‌های خروجی نیز نصب شده است و طرح ترافیک از سال جدید آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه معمولا طرح‌های جدید از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر تنها بحث ثبت نام سهمیه بگیران است که مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند که در حال طراحی سایت هستند که به نظر می‌رسد تا چند روز آینده و نهایتا بعد از تعطیلات ثبت نام آغاز شود.

وی درباره ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در سال 97 نیز با بیان اینکه ما اصلا با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مخالفت نداریم، گفت: حتی معتقدیم که اگر این تاکسی‌ها با کارکرد درست فعالیت کنند در کاهش ترافیک و مصرف سوخت تاثیرگذار هستند اما چند نکته قابل ذکر است. چرا که به تازگی عنوان شده ناوگان 200 هزار تاکسی اینترنتی در سطح شهر فعال است و این در حالی است که ما 80 هزار تاکسی نیز داریم.

علیخانی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت حمل و نقل در درون شهرها بر عهده شهرداری‌ها است گفت: چند سال است که همه مسئولان شهرداری، دولت و … تلاش می‌کنند که مشکل تاکسی‌های فرسوده و آلاینده را رفع کنند و در صدد آن هستند که سیستم تاکسیرانی به روز شود که تا کنون نیز موفق بوده‌اند اما حالا دقت داشته باشید که 200 هزار خودرو وارد چرخه حمل و نقل شده اما هیچ نظارت و کنترلی بر روی آنها نمی‌شود و شما یک محاسبه سرانگشتی کنید که ببینید یک تاکسی هیبریدی با یک پراید مدل 80 به چه میزان آلایندگی تولید می‌کند و آیا ما نباید نگران باشیم؟

وی با بیان اینکه ظاهرا این شرکت‌های اینترنتی با استناد به قوانین استارت‌آپ‌ها و خدمات اینترنتی خود را معاف از گرفتن مجوز از شهرداری می‌دانند، گفت: دقت داشته باشید که بر اساس قانون، جابجایی مسافر در شهر در چارچوب وظایف شهرداری است اما دو نکته باید رعایت شود که احراز صلاحیت رانندگان خودرو و دیگری کنترل و کیفیت خودروهای آنان است. چرا که زحمات زیادی در خصوص نوسازی تاکسی‌ها برای کاهش آلودگی هوا کشیده شده است.

وی با اشاره به مصاحبه اخیرش در خصوص قرارداد سوری شهرداری با یک شرکت لهستانی، گفت: من هیچ کجا نگفتم که شهرداری قرارداد سوری بسته و از آن خبرگزاری بابت مصاحبه‌ای که به اسم من بود اما خودشان حرف‌شان را در آن زده بودند گلایه دارم و لازم است توضیح دهم.

وی با بیان اینکه چندی پیش شهردار تهران مصاحبه‌ای داشت که قرار است تعدادی اتوبوس از یک شرکت مجارستانی خریداری شود، گفت: من طی نامه‌ای به شهردار تهران عنوان کردم که بانک شهر می‌خواهد اتوبوس از شرکت ایکاروس مجارستان خریداری کند اما مالک این شرکت، شرکت را فروخته و حالا بر سر برند آن دعوا است و در این خصوص توضیحاتی را دادم که چندی پیش یک خبرنگار از من در این خصوص پرسید و من اشتباها به جای مجارستان از کشور لهستان نام بردم اما دقت داشته باشید که یک اشتباه لفظی بوده اما مابقی مصاحبه حرف خود خبرنگار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید