روزنامه نزدیک به اردوغان: بن‌سلمان دستور توقف پخش سریال‌های ترکیه‌ای را صادر کرد

    کد خبر :244402

روزنامه ینی شفق اعلام کرد که توقف پخش سریال های تلویزیونی ترکیه در شبکه ‘ام.بی.سی’ متعلق به عربستان به دستور محمدبن سلمان ولیعهد عربستان انجام شده و در واقع حاوی پیامی به مقامات آنکارا بوده است.

به گزارش بازتاب، روزنامه ینی شفق با استناد به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با کنترل صنایع نظامی و سیاست خارجی این کشور، گام هایی را در راستای تسلط بر حوزه اقتصادی و فرهنگی عربستان برداشته است.

به نوشته این رسانه، محمد بن سلمان با توقف پخش سریال های تلویزیونی ترکیه در شبکه ‘ام.بی.سی’ در واقع پیامی را به مقامات ترکیه مبنی بر عدم حمایت از قطر ارسال کرده است.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: حمایت ترکیه از قطر در بحران خلیج فارس موجب ناراحتی شدید دولت عربستان شد و آنها به تلافی این اقدام، بارها در معادلات منطقه ای علیه ترکیه موضع گرفتند.

هفته گذشته روزنامه استار در خبری اعلام کرد که گروه بزرگ رسانه ای ام.بی.سی عربستان، پخش فیلم و سریال های ترکیه ای را متوقف کرده و از رسانه های زیر مجموعه خود نیز طی دستوری خواستار توقف پخش سریال های ترکیه ای تا اطلاع ثانوی شده است.

شرکت رسانه ای ام.بی.سی در بسیاری از کشورهای عربی، فیلم و سریال های ترکیه را پخش می کرد.

گروه ‘ام.بی.سی’ یا ‘مرکز خبررسانی خاورمیانه’ متعلق به یک سرمایه دار سعودی است که در حال حاضر هشت شبکه تلویزیونی از جمله تلویزیون خبری العربی را تحت کنترل دارد.

این گروه، به واسطه پخش 24 ساعته فیلم های هالیوودی و ترک به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، عربی و فارسی علاوه بر مخاطبان پرشمار در جهان عرب، شبکه شناخته شده ای در ایران و سایر نقاط خاورمیانه محسوب می شود.

گروه چند رسانه ای ‘ام.بی.سی که از سال 1991 میلادی در عربستان سعودی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال 2002 دوبی امارات متحده عربی را به عنوان مرکز جدید خود برگزید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی الهی گفت:

    هشدار… الان دوره سیاست شفاف و راف گذشته که بگیم هرکی دشمن دشمن ما است پس دوست ما است یا هرکی رو دشمن ازش تعریف کرد دشمن ما است… گاهی دشمن برای تفرقه افکنی از دوست ما هم تعریف میکنه…

دیدگاهتان را بنویسید