آیت‌الله سبحانی: پلیس باید با زن بی‌حجاب برخورد کند و چادری بر سر او بیندازد

    کد خبر :244334

یکی از مراجع تقلید شیعیان با رد دیدگاه یکی از نویسندگان در مورد حجاب، تأکید کرد: برخورد با بی‌حجابی وظیفه حکومت اسلامی است.

آیت الله جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: اخیراً مسئله‌ای به نام حجاب اجباری مطرح شده و بنده نیز دیشب مقاله‌ای را از یکی از حوزویان در این زمینه خواندم؛ نویسنده این مقاله که در قم هم منتشر شده گفته است که در اسلام، حجاب اجباری نداریم اگرچه ترک حجاب، حرام است.

وی افزود: من خدمت این نویسنده می‌گویم حجاب اجباری دو معنا دارد؛ یکی معنای باطل و دیگری صحیح؛ اگر زنی بی‌حجاب در خارج از منزل، دیده شد پلیس باید با او برخورد کند و چادری بر سر او بیندازد.

این استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: حجاب واجب و ترک آن معصیت است و اگر کسی معصیت را در داخل انجام دهد کسی با او کاری ندارد ولی اگر در بیرون انجام دهد وظیفه حکومت اسلامی جلوگیری از این گناه است.

وی اظهار کرد: در وسائل الشیعه روایتی از پیامبر(ص) آمده است که اگر زن در داخل خانه با مرد بیگانه بی‌حجاب شد ضررش با خود اوست اما اگر در بیرون این کار را بکند جامعه را آلوده می‌کند.

بی‌حجابی‌ها قطعاً مفاسد را افزایش می‌دهد

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر کسی تظاهر کند ضرر به دیگران می‌زند باید با او برخورد شود، ادامه داد: سن ازدواج در جامعه بالا رفته و بی‌حجابی‌ها قطعاً مفاسد را افزایش می‌دهد؛ عجب است نویسنده این مقاله می‌گوید اگر بی‌حجابی، مفاسدی داشته باشد خارج از بحث ماست؛ ما می‌گوییم همین که شما خارج از بحث می‌دانید همین بحث ماست.

وی با انتقاد از برداشتن روسری توسط برخی زنان و برپایی جشن کذایی در برج میلاد، تأکید کرد: وقتی مسئولانی در مقابل رقص زنان در برج میلاد سکوت می‌کنند و برخی دختران نا آگاه روسری از سر بر می‌دارند نوشتن چنین مقالاتی دامن زدن به این گناهان و توجیه آن و جفا بر انقلاب اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: بی‌حجابی موجب تحریک شهوات است و به دنبال آن مفاسدی می‌آورد و این بیماری سرایت کرده و اکثریت را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما کلمه اجباری را به کار نمی‌بریم، افزود: ما می‌گوییم اگر این گناه، علنی شد جامعه را آلوده می‌کند و حکومت باید جلوی آن را بگیرد.

حکومت اسلامی باید مقابل گناهان علنی بایستد

آیت الله سبحانی با بیان اینکه در کلمات این بزرگوار آمده ما ندیدیم وقتی آیات حجاب آمد فوراً پیامبر، زنان را مجبور به حجاب کنند، اظهار داشت: ما گناهان زیادی داریم که در صدر اسلام اجبار نکردند؛ در قمار، زنا، کم فروشی و … هم این اجبار را نداریم ولی اگر کسی بخواهد آن را علنی کند حکومت باید جلوی آن را بگیرد.

وی همچنین با اشاره به برداشت اشتباه این نویسنده از یک آیه قرآن گفت: وی معتقد است که امر به معروف باید از سوی حکومت هم به صورت لسانی انجام شود در صورتی که این مسئله با تصریح آیه قرآن مخالف است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه امر به معروف، مراتبی دارد اضافه کرد: مرتبه لسانی وقتی است که حکومت در کاری دخیل نباشد اما اگر حکومت اسلامی تشکیل شد در مقابل گناهان علنی باید بایستد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی الهی گفت:

    بالاخره چادر حجاب اسلامیه یا ایرانی؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید