کاندولیزا رایس: آمریکا کشوری از هم گسیخته است

    کد خبر :237717

کاندولیزا رایس’ وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان به صراحت گفت: ما (آمریکا) یک کشور از هم گسیخته ای هستیم.

رایس در ویژه برنامه ‘جی .پی. اس’سی ان ان درباره فیلم مستندی تحت عنوان’طریقت آمریکایی'(American Creed)،در باره انگیزه ساخت آن مورد پرسش قرار گرفت که قطعا چیزی در آمریکا دیده که دست به تهیه این فیلم مستند زده است.
وزیر خارجه آمریکا بین سال های 2005 تا 2009میلادی با اشاره به اینکه این پروژه را از پنج سال پیش آغاز کرده است به سی ا ن ان گفت : هم اکنون شاهد آن هستیم که ما (آمریکا) کشوری از هم گسیخته ای هستیم.
رایس که مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا بین سال های 2001 تا 2005میلادی بود، افزود: کشوری هستیم که حس هدف مشترک و دیدگاه مشترک خود را از دست داده ایم و هیچ کشوری را بدون این موارد نمی توان درکنار یکدیگرنگاه داشت، بویژه آنکه کشوری همچون آمریکا به لحاظ قومیت، ملیت و مذهب متحد نشده بلکه آمریکا به واقع با اصول و اعتقاد و امید، متحد ویکپارچه شده است.
به گزارش ایرنا، کاندولیزا رایس درحالی از انشقاق در جامعه آمریکا سخن به میان آورد که از زمان بر سرکار آمدن دونالد ترامپ، وی در مناسبت های مختلف به داشتن باور و رفتارهای نژاد پرستانه متهم شده که آشکار به ایجاد دو دستگی در میان جامعه آمریکا پرداخته است.
در حادثه برخورد یک راننده سفید پوست به گروهی از معترضان نژاد پرستی درماه اوت 2017میلادی در ‘شارلوتزویل’ (Charlottesville) ایالت ویرجینیا (Virginia) که منجر به کشته یک بانوی سفید پوست و زخمی شدن تنی چند از معترضان شد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اظهاراتی جنجال برانگیز هردو طرف را مقصر این حوادث خواند .
ترامپ همچنین در ژانویه 2018 و درجریان دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا در کاخ سفید، اتباع کشورهای آفریقایی، هائیتی را مورد توهین قرار داد که درز این گفته با واکنش های تند داخلی و بین المللی مواجه شدو وی از دادن پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا وی یک نژاد پرست است، خود داری ورزید.
تارنمای خبری ‘ایندیپندنت’ نیز در روزهای اخیر گزارش داد: بنابر نظرسنجی های به عمل آمده بیش از نیمی از آمریکایی ها بر این باورند که دونالد ترامپ یک نژاد پرست است.
بنابراین گزارش، این نظرسنجی مشترک که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس ومرکز پژوهشی ‘نورک’ (NORC) به عمل آمده نشان می دهد که سه چهارم از شهروندان سیاه پوست آمریکا برای باورند که سیاست های دونالد ترامپ برای آمریکایی های آفریقایی تبار مخرب ا ست.
این نظرسنجی مشترک از بین یکهزار و 337 شهروند آمریکایی بین 15تا 19 فوریه برابر با 26تا 30 بهمن ماه به عمل آمده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید