سکوت سازمان حمایت در مقابل تخلفات شرکت پاکرو

    کد خبر :234607

در سایه سکوت مسئولان سازمان حمایت، حجم اعتراضات به تخلفات شرکت پاکرو در حال افزایش است و هیچ کس پاسخگوی مشریان نیست.

یکی از انتقادات وارده به عملکرد وزارت صنعت، مربوط به رفتارهای نامطلوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است به طوری که با گذشت زمان، احتمال انحلال این سازمان هر روز بیشتر می شود. سازمانی که طی ماه های آتی رفتارهای ضدونقیض بسیار داشته است.

انتقادات وارده به این سازمان در حالی روز به افزایش است که محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت در همایش روز ملی حمایت از مصرف کننده به آن واکنش نشان داد و صراحتا و گفت:” این دلیل نمی‌شود که اگر کسی از عملکرد ما خوشش نمی‌آید یا فعالیت‌های ما به مذاقش خوش نیست از حالت تهاجمی و حمله استفاده کند.”

یکی از مصادیق رفتارهای مورد نقد سازمان حمایت، ایراد بیانیه های معنادار علیه برخی شرکت های خاص و از طرفی دیگر سکوت در مقابل تخلفات دیگر شرکت ها است. به طور مثال می توان به رفتار سازمان حمایت در مقابل تخلفات آشکار شرکت پاکرو اشاره کرد.

چند ماهی است که بسیاری از مشتریان شرکت پاکرو علی رغم انجام تعهدات خود ولی هنوز نتوانسته اند خودرو خود را تحویل بگیرند. برخی نیز علی رغم تکمیل وجه واریزی و تحویل خودرو، انتقال سند بعد گذشت ماه ها صورت نگرفته است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که شرکت پاکرو وام بلاعوض را که دولت به مشتریان تخصیص نموده، به نفع خود برداشته است.

یکی از مشتریان شرکت پاکرو در گفتگو با پردیس خودرو گفته است:”در مهر سال جاری جهت عقد قرار داد به نمایندگی شرکت پاکرو در مشهد جهت ثبت نام یک اتومبیل سوناتا هیبرید مدل 2018 مراجعه کردم و قرار داد منعقد شد. در متن قرارداد تاریخ تحویل 90 روز کاری قید شده بود که با احتساب تعطیلی حدودا 4 ماه زمان اتمام قرارداد تعیین شد. نوع قرار داد اقساطی با قیمت قطعی بود و در پایان مبلغ 589000000 ریال از طریق دستگاه پوز پرداخت کردم. بعد از گذشت پنج ماه تماس گرفتند که مبلغ سی و پنج میلیون تومان باید اضافه بر قرارداد پرداخت کنید تا اتومبیل تحویل داده شود که با مراجعه حضوری به نمایندگی نسبت به این موضوع اعتراض کردم و تاکید کردم که این پول رو پرداخت نمی کنم به دلیل اینکه قرارداد با قیمت قطعی بوده است. نمایندگی اعلام کرد چنانچه تا پایان بهمن پرداخت نکنید از اولویت میفتید ولی چند روز بعد دوباره اعلام کردند که با شکایت قضایی مشکل رو در حال برطرف شدن است تا اینکه اول بهمن ماه تماس گرفتند و این بار موضوع پرداخت مبلغ 40 میلیون کردند که من به شدت به این تصمیم شرکت اعتراض کردم. شرکت مدعی بود در محاسبات اشتباه شده است. این روال همچنان ادامه دارد.”

این قبیل دردودل های مشتریان پاکرو بسیار است. اعتراضات به شرکت پاکرو به قدری است که قرار بود مشتریان متعرض در مقابل ساختمان این شرکت تجمع و اعتراض خود را اعلام کنند. متاسفانه این مسائل در حالی رخ داده که سازمان حمایت در سکوت معناداری بسر می برد. باید از جناب آقای محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت پرسید که آیا سازمان متبوعه از این تخلفات باخبر است؟ اگر با خبر نیست پس سازمان حمایت هیچ کارآمدی در نظارت فعال ندارد و همان بهتر که منحل گردد. و اگر خبر دارد ولی اقدامی نکرده است که در این صورت نیز باید علت را در جای دیگر جستجو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید