امدادرسانی هلال احمر در استان‌های متاثر از برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی

    کد خبر :232186

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: امدادگران در روز گذشته در 6 استان درگیر سیل و آبگرفتگی و همچنین در 72 ساعت گذشته در 10 استان درگیر برف و کولاک عملیات انجام دادند.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 6 استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی بودند اظهار کرد: 17 تیم، متشکل از 127 امدادگر در طول این زمان در 10 شهر و روستای استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، فارس، قزوین، کرمانشاه و یزد امدادرسانی کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به 94 نفر امدادرسانی شده است افزود: از این میان 5 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 16 نفر نیز توسط امدادگران پس از نجات به مراکز امن منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه 5 واحد مسکونی از آب تخلیه شدند،‌ گفت: 6 دستگاه خودرو که در مسیر سیلاب گیر افتاده بودند نیز رهاسازی شدند.

فتحی اقدامات مربوط به عملیات برف و کولاک را نیز تشریح کرد و افزود: در 72 ساعت گذشته امدادگران در 10 استان آذربایجان شرقی،چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان و مازندران ماموریت‌های مربوط به برف و کولاک را انجام دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این مدت 22 تیم،‌ متشکل از 77 امدادگر در 15 محور امدادرسانی کردند و مجموعا 149 خودرو توسط آنها از برف رهاسازی شد. همچنین آنها به 737 نفر امدادرسانی کردند که 50 نفر از آنها اسکان اضطراری داده شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید