رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبر داد

صدور ۲۷۵ اخطاریه زیست محیطی برای بیمارستان‌های پایتخت

    کد خبر :231281

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به مشکلات زیست محیطی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از صدور ۲۷۵ اخطاریه زیست محیطی برای این واحدها خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا بهمن ماه حدود ۲۷۵ واحد درمانی و بیمارستانی پایش شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۷ واحد به دلیل مشکلات ناشی از مدیریت پسماند اخطاریه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۲ مورد اخطاریه فضای سبز نیز در پی رعایت نکردن سرانه فضای سبز برای واحدهای درمانی و بیمارستانی صادر شده است همچنین ۱۳۱ واحد به دلیل آلودگی آب تذکر گرفته‌اند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه به دلیل شکایت‌های مردمی ۳ واحد بیمارستانی اخطاریه آلودگی صوتی نیز دریافت کرده‌اند، گفت: برخی از فعالیت‌های ۶ واحد درمانی نیز سبب آلودگی هوا می‌شد که برای آن‌ها نیز اخطاریه صادر شده است.

بازگیر با بیان اینکه ممکن است در یک اخطاریه تمام مشکلات زیست‌محیطی یک واحد درمانی و بیمارستانی ذکر شده باشد، تصریح کرد: در مجموع ۳۰ واحد به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کردند که تمامی آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای درمانی و بیمارستانی با دریافت اخطاریه رفع مشکل کردند، گفت: با واحدهای متخلفی که با محیط زیست همکاری نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان گفت: پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامی مستمر و دائمی است و ممکن است یک بیمارستان امروز نکات زیست محیطی را رعایت کند ولی ظرف مدت کوتاهی تمهیدات زیست محیطی آن با مشکلاتی مواجه شود. از این‌رو پایش مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دستور کار اداره محیط زیست شهر تهران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید