پنتاگون: اگر روسیه معاهده “استارت جدید” را اجرا کند موشک‌های کروز هسته‌ای را مستقر نمی‌کنیم

    کد خبر :229596

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، آمریکا هرگز در صورتیکه روسیه معاهده کاهش موشک‌های میان‌برد و کوتاه برد را اجرایی کند، اقدام به استقرار موشک‌های کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای نمی‌کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت سوفر، دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور هسته‌ای و سیاست دفاع موشکی اظهار داشت: آمریکا هرگز موشک‌های هسته‌ای کروز را طبق سند جدید “بازبینی مواضع هسته‌ای” آمریکا در صورتیکه روسیه معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای میان‌برد پایبند باشد، مستقر نخواهد کرد.

سوفر در اجلاس بازدارندگی هسته‌ای در واشنگتن گفت: ما در سند خود می‌گوییم در صورتیکه روسیه به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی یعنی تسلیحات کوتاه‌برد و میان‌برد پایبند باشد و مذاکرات درباره کاهش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را آغاز کند و اگر رویکرد ژئوپلیتیک خصمانه‌اش را در صحنه جهانی تغییر دهد در آن زمان ما می‌توانیم بگوییم که هیچ لزومی برای استقرار موشک‌های کروز نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هنوز تصمیم نگرفته که آیا معاهده کاهش سلاح‌های هجومی استراتژیک مصوب سال ۲۰۱۰ موسوم به “استارت جدید” با روسیه را بعد از سال ۲۰۲۱ تمدید خواهد کرد یا نه، اما قصد دارد این معاهده را در حال حاضر اجرا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید