اعتراض شدید بریتانیا به درز اطلاعات محرمانه در آمریکا

    کد خبر :22673

پلیس بریتانیا افشای اطلاعات و عکس‌های محرمانه مربوط به صحنه انفجار دوشنبه شب در یک سالن کنسرت در شهر منچستر و انتشار آنها در روزنامه نیویورک‌تایمز را محکوم کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از بی‌بی‌سی، مقام‌های بریتانیا می‌گویند که انتشار این اطلاعات به تحقیقات پلیس لطمه زده و اعتماد آنها را به همکاران خود در دستگاه‌های امنیتی آمریکا مخدوش کرده است.

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا قرار است روز پنجشنبه در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل، گلایه و نگرانی خود را با او در میان بگذارد.

تصاویر افشا شده، قطعات خون‌آلود بمبی را نشان می‌دهد که انفجار آن به کشته شدن ۲۲ نفر در سالن کنسرت «منچستر آرینا» انجامید.

این تصاویر که در نیویورک‌تایمز منتشر شده، از جمله یک باتری، چاشنی احتمالی و ترکش‌های بمب را نشان می‌دهد.

نیویورک تایمز نوشته که این تصاویر نشان می‌دهد که بمب مذکور نسبتا پیشرفته بوده است.

پیشتر هم انتشار اطلاعات مربوط به عامل حمله در رسانه‌های آمریکایی اعتراض وزیر کشور بریتانیا را برانگیخته بود. او هشدار داده بود که درز اطلاعات نباید تکرار شود.

پلیس منچستر می‌گوید که در جریان تحقیقات و جست‌وجوهای خود در ارتباط با حمله دوشنبه شب، ناچار شده یک انفجار کنترل شده دیگر در نقطه‌ای از شهر انجام دهد.

در حال حاضر شش نفر در ارتباط با این تحقیقات در بازداشت هستند، اما زنی که پیشتر بازداشت شده بود، اکنون آزاد شده است.

پلیس معتقد است که یک شبکه از «سلمان عبیدی» مهاجم انتحاری منچستر حمایت می‌کرده است.

سازمان‌های امنیتی به این نتیجه رسیده‌اند که عبیدی بمب را خودش نساخته و در جست‌وجوی کارگاه احتمالی هستند که بمب در آن ساخته شده است.

پدر و برادر عبیدی روز چهارشنبه در لیبی بازداشت شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید