حدود ۳۰ درصد جراحی های فک و صورت مربوط به تروما است

    کد خبر :224162

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: به طور میانگین ماهانه ۸۰ عمل جراحی فک و صورت در دانشگاه تهران انجام می شود که بیش از ۳۰ درصد آنها جراحی های تروما هستند.

دکتر محمد بیات در حاشیه کنگره انجمن جراحی فک و صورت گفت: در بیمارستان های دانشگاه تهران ماهانه به طور میانگین ۸۰ عمل جراحی فک و صورت انجام می شود که بیش از ۳۰ درصد آنها جراحی های تروما هستند.

وی افزود: ما به لحاظ دانش جراحی فک و صورت در ایران چیزی کم نداریم اما از لحاظ توانمندی جراحان، آنچه ما را محدود می کند امکانات و تکنولوژیی های روز دنیا هستند که دسترسی کافی به آنها نداریم.

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: زمانی بود که در بسیاری از استان های کشور جراح فک و صورت نداشتیم اما امروزه این تخصص در همه استان ها وجود دارد، همچنین در این رشته در هیچ موردی نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور وجود ندارد.

به گزارش  مهر، این استان دانشگاه تهران ادامه داد: در طرح تحول سلامت، پوشش بیمه ای برای بعضی از خدمات این نوع جراحی وجود ندارد و ممکن است این جراحی ها را زیبایی تلقی کنند. اگرچه ممکن است تاثیر زیبایی داشته باشد اما بسیاری از آنها درمانی هستند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید