مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

حال مرد آسیب دیده در پی حمله پلنگ در استان زنجان مساعد است

    کد خبر :221066

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به حمله پلنگ به یکی از اهالی روستای تشویر، گفت: حال مصدوم مساعد گزارش شده است.

سیدرضا موسوی مشگینی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: روز گذشته بنا به اعلام اهالی یک قلاده پلنگ به فردی میانسال حمله و باعث زخمی شدن وی شده بود که بلافاصله محیط‌بانان وارد عمل شدند.

وی تصریح‌ کرد: محیط بانان در محل حضور داشته و به ‌دنبال ردپایی از پلنگ مهاجم هستند ولی هنوز ردی از این حیوان مشاهده نشده است ولی آنچه که در حال حاضر از آن مطمئن هستیم سلامت پلنگ است، چراکه در هنگام حمله، به این حیوان آسیبی وارد نشده است.

این مسئول با اشاره به این تداخل محل زندگی حیوانات و انسان باعث بروز چنین تعارضاتی شده است، گفت: باید شرایط به‌گونه‌ای مدیریت شود تا محل زیست حیوانات محافظت شود تا جانوران وارد حریم زندگی انسان‌ها نشوند.

موسوی مشگینی با بیان اینکه آمار دقیقی از پلنگ‌ها در منطقه سرخ‌آباد که محل زندگی این جانور زیبا و نادر است، نداریم، گفت: سرشماری این حیوانات با روش‌های مختلف و به‌صورت تقریبی انجام می‌شود که این موضوع باعث می‌شود آمار دقیقی از این جانوران نداشته باشیم.

وی افزود: باید بدانیم که نابودی حیات‌وحش قطعا منجر به نابودی خود انسان خواهد شد و بیاد این موضوع مد نظر همه افراد قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید