معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

ساخت ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی در کشور

    کد خبر :220124

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ساخت ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور در برنامه کاری وزارت بهداشت قرار دارد که به‌زودی تعدادی از این اورژانس‌ها در چرخه ارائه خدمات سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن و بهره‌برداری از بخش بلوک زایمانی و بخش LDR این مرکز بر ترویج زایمان طبیعی از طریق ماماهای شاغل در بیمارستان تاکید کرد و گفت: سعی کنید تا از طریق آموزش به مادران باردار در راستای این هدف مهم گام بر دارید.

وی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از دو هزار بخش LDR در سراسر کشور ایجاد شده است و بالغ بر دو میلیون مادر، زایمان خود را به صورت رایگان در این بخش‌ها انجام داده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه به طور تقریبی ۱۰ درصد مردم برای خدمات بستری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند افزود: بیشترین مراجعات که حدود ۹۰درصد مراجعات است صرفا برای دریافت خدمات سرپایی است.

دکتر جان بابایی از راه‌اندازی ۲۵۰ کلینیک ویژه در راستای دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات درمانی خبر داد و گفت: از این تعداد خوشبختانه ۸۰ کلینیک ویژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و تعدادی از این کلینیک‌ها نیز در استان گیلان در حال احداث است.

وی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت، به نوسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس‌های بیمارستانی به عنوان اولین جایی که بیماران برای دریافت خدمات بیمارستانی به آن مراجعه می‌کنند نیز توجه ویژه شده است و در این خصوص ساخت ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور در برنامه کاری وزارت بهداشت قرار دارد که بزودی تعدادی از این اورژانس‌ها در چرخه ارائه خدمات سلامت قرار می‌گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کمبود تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های کشور یکی از معضلات بیمارستانی بود، که در این زمینه نیز ایجاد بالغ بر ۲ هزار تخت ویژه بیمارستانی در سراسر کشور در حال انجام است.

جان بابایی مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال آتی را اتمام پروژه‌های نیمه کاره و بیمارستان‌های در حال احداث برشمرد و گفت: تمام سعی و تلاش این وزارت خانه بر این است تا تمامی بیمارستان‌های نیمه کاره، کلینیک‌های ویژه و اورژانس‌های بیمارستانی که تعدادی از این‌ها نیز در استان گیلان در حال احداث هستند هر چه سریعتر به مرحله بهره‌برداری برسند.

معاون درمان وزارت بهداشت نداشتن مرکز جامع بیماری‌های سرطان در استان گیلان را یکی از کمبودهای حوزه سلامت در این استان عنوان کرد و گفت: هر چند که بخش خصوصی در این استان گام‌های خوبی برداشته ولی در بخش دولتی مرکزی جامع و مناسب برای درمان بیماری‌های سرطان نداریم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با مساعدت‌های وزارت بهداشت یک مرکز جامع درمان بیماری‌های سرطان در استان گیلان ایجاد شود.

گفتنی است بازدید از بیمارستان های شرق و مرکز استان هم از دیگر برنامه های معاون درمان وزارت بهداشت به گیلان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید