پایداری ها همچنان به دنبال استفاده از کارت «ابراهیم رئیسی»

    کد خبر :218946

یک چهره سیاسی اصولگرا معتقد است: خود برتر بینی پایداری ها همیشه کار دستشان داده است.
اگرچه زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی است و اصولگرایان در تلاشند تا جمنا را احیا و به روز کنند تا بتوانند هم در انتخابات مجلس 98 و هم در انتخابات ریاست جمهوری 1400، قافیه را به اصلاح طلبان نبازند؛ اما در گوشه دیگر فضای سیاسی، به نظر می رسد جبهه پایداری ساز ناکوک می زند و چندان دلبسته جمنا نیست و از حضور مستقل در انتخابات، استقبال می کند. اما اگر قرار باشد جبهه پایداری مستقل و بدون ائتلاف با سیر گروه های اصولگرا که زیر چتر جمنا گرد آمده اند، وارد عرصه رقابت شود، کاندیدای آنها چه کسی خواهد بود؟ آیا خواهند توانست ابراهیم رئیسی را همچون انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات مجلس آینده در جبهه خود حفظ کنند؟

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در این خصوص به نامه نیوز، گفت: حجت الاسلام رئیسی را چهره ای زیرک و باهوش می شناسم؛ بعید می دانم با نزدیک شدن به جبهه پایداری عقبه خود را از دست بدهد؛ به هر جهت او حامیان زیادی در کشور دارد. باتوجه به رویکرد افرط گرایانه ای که پایداری ها دارند، نزدیکی و قرابت را نه به سود ایشان می دانم و نه سو گیری ایشان را مفید به حالشان. لذا معتقدم این نزدیکی صورت نخواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به احتمال حضور جبهه پایداری، مستقل از جمنا، در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: خود برتر بینی پایداری ها همیشه کار دستشان داده است. درواقع ائتلافی بین برخی چهره های اجتماعی با عناصر سیاسی جبهه پایداری رخ داد و جمنا شکل گرفت؛ با فرض بر اینکه در سال 1400 این اتفاق نیافتد؛ باید گفت زمانی که اینها جمع شدند و تجمیع چهره های اجتماعی و عناصر سیاسی جبهه پایداری شکل گرفت، آن نتیجه را گرفتند، حالا اگر اینها بخواهند از یکدیگر جدا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت کنند، قطعاً شکست تلخ تری را تجربه خواهند کرد و بعید می دانم با شناختی که از آقای رئیسی دارم، یک بار دیگر خود را به جبهه پایداری گره بزند؛ آنهم جبهه ای که این دفعه هوس جدایی از چهره های اجتماعی جمنایی به سرش زده باشد و بخواهد جدا وارد عرصه رقابت شود؛ طبیعی است که شکست تلخ تری را برای خود رقم خواهد زد.

او افزود: اصولگرایان معتدل که قائل به خرد جمعی هستند و از هرگونه تندروی و رویکرد افراطی پرهیز می کنند، به هیچ عنوان مشی جبهه پایداری را قبول ندارد و آنها را همواره به عنوان یک طیف رادیکال می شناسند. البته این هم بعید است که بخواهند نوع نگاه شان را به مسائل تغییر دهند. لذا روز به روز شاهد ریزش آراء پایداری ها هستیم؛ این طبیعی است که در انتخابات 1400 هم قابل پیش بینی است و تأثیر خود را خواهد گذاشت.

رئوفیان با اشاره به فعالیت های رئیسی و سفر به لبنان و تداعی این شائبه که هدف فعالیت های انتخاباتی است، اظهار داشت: به هر حال این نوع رفتارها صرفا در خصوص ایشان صدق نمی کند و دیگران را هم می تواند در بر بگیرد. نمی توان گفت که چنین برداشتی از سوی برخی از سیاسیون و یا افکار عمومی صورت نمی گیرد. این امری طبیعی است و از این به بعد هر حرکتی را که افرادی مثل آقای رئیسی که در انتخابات گذشته حضور پیدا کردند و رقیب هم شدند -به ویژه آقای رئیسی که بار اول شان هم بود-به پای فعالیت های انتخاباتی بگذارند. البته دور از ذهن هم نیست که دیدارها، سفرها و سخنرانی ها با ژست یک نامزد ریاست جمهوری در انتخابات 1400 باشد. در صورتی که آقای رئیسی تصمیم به حضور در انتخابات 1400 داشته باشد، این موضوع می تواند برنامه حضور در عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری تلقی شود و افکار عمومی نیز چنین برداشتی را خواهند داشت.

این چهره سیاسی در پایان در خصوص شانس و پایگاه اجتماعی ابراهیم رئیسی با توجه به یک دوره شکست در انتخابات ریاست جمهوری، برای شرکت در دور بعدی انتخابات در سال 1400، گفت: اگر از شکست درس بگیرد و نحوه ورود به مناظره ها و ادبیات انتخاباتی را درست تعریف کند، برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای که وهن شخصیت یک روحانی برجسته است مثل روآوردن به یک خواننده آنچنانی استفاده نکند؛ اخلاق انتخاباتی را سرلوحه تبلیغات انتخاباتی اش قرار دهد و با همه جانبه نگری سایر مؤلفه هایی که می تواند در رویکرد مردم و اقبال عمومی به نفعش تأثیرگذار باشد در نظر بگیرد و برنامه عملیاتی داشته باشد،شانس بالایی را برای راهیابی اش به پاستور پیش بینی می کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید