کیهان: سال 2012 به عنوان اولین ایرانی دان 7 را دریافت کردم/ منافی دومین ایرانی است!

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲
    کد خبر :218378

پیشکسوت جودوی ایران در واکنش به اظهارات محسن منافی گفت: بنده سال ۲۰۱۲ بعد از چند سال تأخیر موفق شدم به واسطه فدراسیون جودو، دان ۷ کودوکان را دریافت کنم و در حال حاضر منافی به عنوان دومین ایرانی موفق به دریافت دان هفت شده است.

روز گذشته محسن منافی دارنده دان۷ جودو از کودوکان (مهد جودوی جهان، ژاپن) نشست خبری را برگزار کرد که در صحبت‌های خود مدعی شد به‌ عنوان نخستین ایرانی موفق به دریافت دان ۷ از کودوکان ژاپن شده است، اما محمد کیهان پیشکسوت و در واقع پدر جودوی ایران در صحبت‌های خود با خبرگزاری فارس، برخلاف صحبت‌های منافی مدعی شد سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین ایرانی موفق به دریافت دان ۷ شده است. ضمن اینکه کیهان مدعی شد سومین ایرانی است که در آسیا موفق به کسب دان هفت از کودوکان شده است.

محمد کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بنده سال ۲۰۱۲ بعد از چند سال تأخیر موفق شدم به واسطه فدراسیون جودو، دان ۷ کودوکان را دریافت کنم. شرط گرفتن دان ۷ از کودوکان به این‌صورت است که باید یک فرد فعال، به‌روز و با کودوکان در ارتباط باشد. باید برای گرفتن دان ۷، دان‌های قبلی را نیز از کودوکان گرفته باشد. بنده تمام این مراحل را طی کردم و حتی حضور فیزیکی در کودوکان ژاپن داشته‌ام. بنده در هرچند سال یک‌بار راهی ژاپن می‌شوم و تمام این مراحل را در آنجا طی می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ اینکه می‌گوییم جودو به‌روز است،به نظرم اصلاً صحیح نیست. جودوی جهان به لحظه شده و حتی باید بگوییم به دقیقه شده است. ما باید سعی کنیم در جودوی دنیا با این فرمول پیش برویم.

پیشکسوت جودوی ایران در پاسخ به این سؤال که منافی روز گذشته مدعی شده به‌ عنوان نخستین ایرانی موفق به دریافت دان ۷ از کودوکان شده است، آیا این صحبت‌ها صحت دارد یا خیر، گفت: بنده به محسن منافی تبریک می‌گویم. او پسر خوبی است. ما در ژاپن نیز در چندین مرحله باهم بوده‌ایم، اما باید به این نکته بازهم اشاره کنم که بنده سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت دان ۷ شدم. این نشان می‌دهد که حداقل چند سال پیش این دان را دریافت کرده‌ام، اما اگر حالا این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم برای این است که شبهه‌ای پیش نیاید و برخی‌ها تصور نکنند که من دروغ گفته‌ام. من در آن مقطع دوست نداشتم از خودم تبلیغ کنم.

کیهان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: حسن روشنایی رئیس کمیته روابط بین‌الملل بود و او شاهد تمام ماجرا است. در آن مقطع روشنایی تمام رزومه من را به کودوکان ارسال کرد. بنده در آن مقطع اولین ایرانی و سومین نفری بودم که در آسیا موفق به دریافت دان ۷ شدم. من هفتادمین نفر در طول تاریخ جودوی دنیا هستم که دان ۷ را دریافت کردم. کودوکان در ژاپن یک دفتری را دارد که در آن اسامی نفرات ثبت شده است. این دان‌ها برای من باارزش است درواقع منافی دومین نفری است که موفق به دریافت دان ۷ شده است. اگر کسی مدعی است که زودتر از موعد مقرر موفق به دریافت دان ۷ شده، برای من قابل قبول نیست؛ چراکه کسی می‌تواند زودتر از زمان موعد دان ۷ را دریافت کند که مدال جهانی و المپیک را داشته باشد. در غیراین‌صورت گرفتن دان ۷ کار آسانی نیست. ما دو نوع دان ۷ داریم؛ یکی برای کودوکان ژاپن است و دومی برای فدراسیون جهانی. بنده دان ۷ فدراسیون جهانی را نیز دارم و در تلاشم دان ۸ را به‌زودی دریافت کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط دریافت دان ۸ از فدراسیون جهانی به چه صورت است،‌گفت: افرادی می‌توانند دان ۸ را از فدراسیون جهانی دریافت کنند که یا قهرمان المپیک و جهان هستند یا نویسنده کتاب جهانی هستند یا استاد جهانی هستند یا شاگردان جهانی دارند. در آن صورت می‌توانند موفق به دریافت دان شوند. در حال حاضر در تلاش هستم دان۸ جهانی را دریافت کنم. البته من دان ۸ فدراسیون ایران را هم دارم که این دان برای من خیلی ارزش چندانی ندارد، چون این دان را نزدیک به ۴۰ نفر در ایران گرفته‌اند.

پیشکسوت جودوی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا دان شما توسط کودوکان افتخاری ارائه شده است یا خیر، گفت: به هیچ عنوان دان ۷ من افتخاری نبوده است حتی دان ۷ فدراسیون جهانی نیز افتخاری نبوده است. درواقع اصلاً به کسی دان افتخاری نمی‌دهند. باید رزومه داشته باشی و حضور مداوم و ارتباط با کودوکان در نهایت موجب گرفتن دان ۷ می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه شما با فدراسیون همکاری نمی‌کنید چیست گفت: یکی از مشکلاتی که بنده با فدراسیون جودو دارم این است که آنها بی‌حساب و کتاب دان ۸ را به افراد مختلف داده‌اند و این ارزش دان ما را پایین آورده است. من کتاب تاریخ جودو را در ۱۰ جلد نوشته‌ام و به‌زودی چاپ خواهد شد. به‌ هرحال در حال حاضر درخشان کار خود را انجام می‌دهد، اما او این‌کاره نیست، اگر هم بخواهم صحبت کنم می‌خواهند بگویند چون کیهان صحبت کرده ما نتوانستیم سهمیه المپیک را بگیریم.

به گزارش فارس، کیهان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به فرسوده شدن جودوکاران تیم ملی گفت: جواد محجوب و ملایی به خاطر حضور در مسابقات مختلف فرسوده شده‌اند. ما باید الآن ۲۰ نفر مثل محجوب و ملایی داشته باشیم. این نفرات آن‌قدر باید در مسابقات مختلف بروند و بیایند تا جزء ۱۲ نفر اول رنکینگ باشند و وارد المپیک شوند. آن‌قدر آنها را می‌برند و می‌آورند و در نهایت فرسوده می‌شوند. ملایی صدمه دیده و این فشارها او را فرسوده می‌کند. ما نفراتمان در جودو بسیار کم است. باید ۵۰۰ هزار جودوکار داشته باشیم تا بتوانیم از بین آنها ۵۰ نفر را انتخاب کنیم تا از بین آن ۵۰ نفر دو تیم ملی تشکیل دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید