هرس درختان برای زمستان به خوبی انجام نشد/درختان نارون مورد هجوم آفت چوب خوار قرار گرفتند

    کد خبر :217573

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ظرف چند سال گذشته درختان نارون شهر تهران مورد هجوم آفت چوب خوار قرار گرفتند و پوسیده شده‌اند، گفت: باید تا پیش از آغاز بارش‌ها درختان هرس می‌شدند.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارش برف اخیر در شهر تهران حجم زیادی داشته است، افزود: طبیعی بود که این حجم از بارش می‌تواند مشکلاتی را برای فضای سبز و درختان ایجاد کند؛ اما متاسفانه ظرف چند سال گذشته به دلیل هجوم آفت چوب خوار، درختان نارون به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند و از داخل پوک و پوسیده شده‌اند.

وی افزود: با بارش برف اخیر درختانی که پیشتر مورد هجوم این آفت قرار گرفته بودند آسیب زیادی دیده بودند و به جز نارون، سایر درختان سطح شهر نیز درگیر این موضوع شده بودند.

صدراعظم نوری ادامه داد: قطعا هرس درختان یکی از اقداماتی است که باعث می‌شود درختان در فصل زمستان سبک‌تر باشند و در هنگام بارش برف دچار شکستگی شاخه‌ها نشوند ضمن اینکه با هرس شاخه‌های زائد رشد و سرسبزی درختان برای فصول بهار بهتر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به نظرم هرس درختان برای زمستان امسال به خوبی انجام نشده و کمی تعلل وجود داشته و یا بنا به دلایل دیگری این کار به موقع انجام نشد که اگر این کار به موقع و درستی انجام می‌شد قطعا در بارش برف اخیر کمتر شاهد شکسته شدن شاخه درختان می‌بودیم و درختان پوک و پوسیده شناسایی می‌شدند و آسیب کمتری می‌دیدند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه اگر مواردی از شتابزدگی سازمان بوستان‌ها برای هرس و یا زدن سر درختان در سطح شهر دیده می‌شود باید گزارش‌های آن مورد بررسی قرار گیرد، افزود: زمان هرس درختان معمولا در اواخر بهمن ماه و اسفندماه انجام می‌شود اما این کار نباید همراه با شتابزدگی و زدن سردرختان باشد. اگر گزارشی در این خصوص وجود داشته باشد حتما مورد بررسی کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید