مشروعیت نرم افزار اصلی دفاع در برابر متجاوزین است

    کد خبر :216771

رئیس جمهور با بیان اینکه مشروعیت اولین نرم افزار دفاع و حماسه در برابر متجاوزین است، گفت: سختی های جنگ را مشروعیت آسان می کند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آیین افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: موضوع انقلاب اسلامی موضوع کم نظیری در تاریخ ملت های منطقه و جهان بود و ملت ایران بدون کمک هیچ کشور خارجی و با اتکا به عنایات حق و وحدت و فداکاری مردم انقلاب را به پیروزی رساند.

وی افزود: دفاع مقدس که دفاع جانانه یک ملت نه در برابر یک رژیم متجاوز بلکه در مقابل تمام جهان بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در هر جنگ و هر دفاعی قبل از بحث سخت افزارها باید به فکر نرم افزارهای آن دفاع و جنگ باشیم. اولین نرم افزار برای یک دفاع و حماسه در برابر متجاوزین مشروعیت آن دفاع است.

روحانی با بیان اینکه ما نمی خواهیم به منافع هیچ ملتی در منطقه تجاوز کنیم، گفت: یک رژیم سفاک این جنگ را بر ما تحمیل کرد و به جنگی وارد شدیم که وظیفه دینی، ملی و انقلابی ما دفاع از سرزمین و استقلالمان بود. اگر مشروعیت در ذهن همه مردم روشن نباشد آن ملت پای کار نخواهد آمد و از آن جنگ خسته خواهد شد.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: اگر مشروعیت جنگ برای مردم روشن شد، آن جنگ ممکن است ۸ سال و یا ۱۰ سال طول بکشد و مردم مقاومت کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همه اقشار جامعه اعم از فرهیختگان، علما، صاحب نظران و مردم به این نتیجه رسیدند که راهی به جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم به خوبی فهمیدند که نه سازمان ملل، نه کشورهای منطقه و نه حتی کشورهای دوست از آنها حمایت نخواهند کرد و بجز خودشان کسی از آنها دفاع نمی کند.

روحانی با بیان اینکه سختی های جنگ را مشروعیت آسان می کند، تاکید کرد: مشروعیت نرم افزار اصلی برای دفاع و جنگ در برابر متجاوزین است و اگر مردم به سازمان رزم و فرماندهان میدان و دفاع اعتماد نداشته باشند وارد میدان جنگ نخواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید