کاهش ۳۰درصدی اوراق مشارکت در بودجه۹۷

    کد خبر :215446

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی اوراق مشارکت در لایحه بودجه ۹۷ گفت: قطعا در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه، نمایندگان مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی حساسیت بیشتری به خرج خواهند داد.

عزت الله یوسفیان ملا  با اشاره به اینکه در زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه 97، پیشنهادات و نقطه نظرات نمایندگان مجلس مطرح خواهد شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که در زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه، بیشترین حساسیت نمایندگان در بخش هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی، درآمدهای غیرنفتی و مالیات بر ارزش ارزش افزوده باشد و نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.

یوسفیان ملا در ادامه افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ریزبینی و حساسیتی که نمایندگان مجلس در موارد ذکر شده دارند، باز هم مجلس هفته آینده برخی موارد را به کمیسیون تلفیق ارجاع دهد و در واقع بین صحن مجلس و کمیسیون تلفیق، ارتباط مستقیمی برای رفع ایرادات و اشکالات وجود دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس، بودجه عمرانی و ایجاد اشتغال در بودجه 97 را جزء مسایل مورد توجه نمایندگان مجلس دانست و گفت: البته بودجه عمرانی با پیشنهاد نمایندگان مجلس کم شد و 30 درصد از میزان اوراق مشارکت کاسته شده است، زیرا یکی از موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس همین بود که در کمیسیون تلفیق اصلاح شد.

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین این عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: هیچ طرح و لایحه‌ای وجود ندارد که صد درصد نمایندگان مجلس با آن موافق باشند. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که برای دومین بار که کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته شد، کمترین مخالف را نسبت به اولین رای گیری داشت.

به گفته یوسفیان ملا 69 درصد نمایندگان مجلس به کلیات لایحه بودجه 97، رای دادند که این میزان رای برای بودجه کم سابقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید