برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند

    کد خبر :211192

بارش شدید و ناگهانی برف که به یک باره نزدیک به 13 استان کشور را در بر گرفت، شهروندان و مدیران بحران کشور را به شدت غافلگیر کرد؛ اتفاقی که موجب شد تا هزاران شهروند ایرانی در جاده های بین شهری و نیز خیابان های درون شهری گرفتار شوند و عملیات امداد رسانی به آنها نیز به کندی پیش رود. در این بین حال و روز مناطق زلزله زده از همه مناطق دیگر بدتر است.

به گزارش تابناک، با آغاز بارش شدید برف و بوران در بسیاری از مناطق کشور که اطلاع رسانی قابل قبولی نیز در رابطه با آن به شهروندان داده نشده بود، بسیاری از مردم دچار مشکلاتی شدند و تعداد تصادفات جاده ای نیز افزایش یافت. با وجود استمرار بارش ها در بسیاری از مناطق کشور هنوز مشکلات پیش آمده حل نشده است و نیاز به عملیات های امداد و نجات محسوس است.

تمام واحدهای دانشگاه آزاد تهران تعطیل شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۱:۲۲

مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران، تمامی واحدهای این دانشگاه را در تهران تعطیل اعلام کرد و امتحانات روز یک شنبه نیز لغو شد.
شکسته شدن درختان تهران و اختلال در تردد وسایل نقلیه
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۱:۱۸

با بارش شدید برف و سنگین شدن شاخ و برگ درختان معابر اصلی و فرعی شهر تهران، تعداد زیادی درخت شسکته شده و با افتادن این درختان در خیابان، تردد وسایل نقلیه با مشکل رو به رو شده است.


هوای شهر تهران سردتر خواهد شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۱:۱۶

براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوای تهران طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد یافت و در برخی ساعات به زیر صفر درجه خواهد رسید.
27 فیدر برق تهران از مدار خارج شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۱:۱۳

در پی بارش شدید برف به ویژه در مناطق شمال غربی تهران برق تعدادی از خانوارهای تهرانی قطع شده است. در رابطه با جزئیات این اتفاق مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت: ما در تهران ۴.۵ میلیون مشترک داریم و در حال حاضر حدود ۸۰۰ مشترک برق که عمدتاً در منطقه شمال غرب تهران قرار دارند، دچار قطعی برق هستند.

وی افزود: تنها 27 فیدر برق از مدار خارج شده است که به زودی رفع خواهد شد. این قطعی برق عمدتاً در مناطق شمال غربی تهران رخ داده است و ان شاالله تا چند ساعت آینده مشکل این مشترکین نیز برطرف می شود.
توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات رسانی به شهروندان تهرانی
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۰:۳۲

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در مورد خدمات شهرداری به مردم گفت: از روز گذشته گرمخانه‌ها و برخی اماکن که می‌شد به عنوان گرمخانه از آنها استفاده کرد در حالت آماده باش هستند تا به دلیل سرما کسی بیرون درخیابان‌ها نماند.

وی افزود: از ساعت ۸:۳۰ شب که بارش برف آغاز شد ۱۲۰۰ خودروی برف روب ، ۲۰۰۰ کارگر، ۱۶۳ سایت برف‌روبی و ۳۵۰۰ مخزن شن در آماده باش کامل بودند.

نجفی تأکید کرد: در حال حاضر اطلاع دقیقی از مصدومیت‌ها نداریم، تاکنون مسئله‌ای به جز تردد خودروها وجود نداشته‌ است که بخشی از آن طبیعی و بخشی هم به ضعف امکانات ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: از روز گذشته تا امروز ۲۰۰۰ کارگر که بعضی از آنها شیفت خود را نیز عوض نکرده‌اند مشغول خدمت رسانی هستند.

او به شهروندان توصیه کرد: اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند؛ چون در رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی، اختصاصی و آژانس‌های مسافربری مشکل وجود دارد و تعدادی از آنها کار نمی‌کند.
توصیه اورژانس به همه هموطنان
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۰:۲۵

اورژانس کشور در پی بارندگی های ساعات گذشته توصیه های زیر را به هموطنان ارائه کرد:

1. از تردد غیر ضرورری خوداری نمایند
2. با عنایت به ترافیک شدید و بسته بودن بعضی از معابر از باز بودن مسیر قبل از حرکت آگاهی کسب کنند
3. بیماران دارو های خود را قبل از تشدید بیماری مصرف نمایند
4. در صورت مشاهده آمبولانس یا پایگایهای اورژانس وضعیت جسمانی خود را به اطلاع عوامل اورژانس رسانیده و در صورت نامساعد بودن حتما به توصیه عوامل اورژانس به مراکز درمانی مراجعه کنند
5. خوردرو ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی ومواد غذایی مجهز و از میزان سوخت کافی اطمینان حاصل نمایند
6. در صورت مسدود بودن مسیر یا وقوع تصادف حتما مسیر تردد خودروهای امدادی را بازنگهدارید
7. افراد سالمند /کودکان /خانم های باردار و بیماران خاص در این شرایط آسیب پذیر تر می باشند .

تا کنون اکثر مراجعات مربوط به بیماریهای های داخلی در راه ماندگان بوده و تا کنون فوتی مرتبط با برف و سرما زدگی گزارش نشده.
قطار مشهد-تهران بالاخره بعد از ۵ ساعت از ورامین به تهران رسید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۰:۲۴

ساعت ٩:٤٣ قطار مشهد-تهران پس از ٤ساعت و ٤٣ دقيقه به ايستگاه تهران رسيد.

مسئولان يخ زدگي خطوط ايستگاه راه آهن تهران را دليل اين تأخير اعلام کردند.

▪️كارگران ايستگاه راه آهن از ساعتي پيش با بيل، كلنگ و پارو اقدام به شكستن يخ ها و برف روبي كردند.
بهترین هوای تهران در روز یک شنبه به ثبت رسید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۰:۲۲


پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۱۰:۰۰

اسفندیاری مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص شرایط فرودگاه های کشور با توجه به بارش شدید برف بیان کرد: با توجه به شروع بارش برف از شب گذشته عملیات برف روبی از ترمینال فرودگاه ها همچنان ادامه دارد ولی باندهای فرودگاه ها باید دارای ایمنی، دید کافی و شرایط مساعد برای پرواز باشند ولی در حال حاضر با توجه به نبود دید کافی امکان انجام پرواز در فرودگاه ها وجود ندارد.

وی افزود: دید فرودگاه مهر آباد کمتر از 500 متر و دید در فرودگاه امام در ساعت های اولیه صبح حدود هزار متر بوده که در حال حاضر به 600 متر رسیده است.

اسفندیاری تأکید کرد: همه فرودگاه های کشور در شمال غرب، مناطق دارای آب و هوای برفی عملیاتی است و منتظر هستیم در فرودگاه مهرآباد و امام نیز شرایط برای پرواز مساعد شود در غیر اینصورت مشکلی برای انجام پروازها نداریم.

اوگفت: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه ها شرایط را از طریق شماره تماس های اطلاعات برای فرودگاه امام از شماره 096330 و فرودگاه مهر آباد از شماره 199 پیگیری کنند.
آزادراه قم-تهران تا ظهر امروز مسدود است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۹:۴۲

آزادراه قم – تهران به دلیل بارش شدید برف و کولاک که از شب گذشته آغاز شده، از ساعت ۲ بامداد امروز بسته شده و تا ظهر نیز مسدود می باشد.
هشدار شدید هواشناسی؛ بهمن در راه است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۹:۳۵

سازمان هواشناسی اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: شهروندان از سفر غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.
به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی بویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.
در اسرع وقت شهرداریها و هموطنان عزیر با تکان دادن درختها انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام نمایند.
توصیه شرکت گاز به مردم: دودکش‌ها را سرکشی کنید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۹:۱۵

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت:از شب گذشته گاز با بالاترین حجم مصرف به خصوص در بخش خانگی روبرو بوده و با توجه به برودت هوا پیش بینی می شود حدود 500 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده باشد.

وی افزود: با توجه ادامه شرایط جوی به 550 میلیون متر مکعب برسد و مشکل برای تأمین گاز نداریم، اما لازم است مدیریت مصرف به خصوص در بخش خانگی مورد توجه قرار گیرد.

بوجارزاده تأکید کرد: در شرایط فعلی آب و هوایی و به خصوص بارش برف یک نکته بسیار مهم، امکان مسدود شدن دودکش هاست که از هموطنان خواهش می کنیم که حتماً به دودکش ها سرکشی کنند.

نکات مهمی که در هنگام بارش برف و یخبندان باید بدانید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۵۹

ادامه تلاش ها برای بازگشایی آزادراه تهران-قم / تهران-ساوه باز است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۴۵

رییس پلیس راه غرب استان تهران در مورد آخرین وضعیت بزرگراه های بین شهری گفت: عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی آزادراه تهران- قم هستند و پیش بینی می کنیم تا حدود نیم ساعت دیگر این آزادراه بازگشایی شود.

وی افزود: آزادراه تهران- ساوه نیز هم اکنون باز بوده و تردد در آن ها به صورت عادی در جریان است.
مدارس تهران در نوبت عصر نیز تعطیل شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۴۰

رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران از تعطيلي تمامي مدارس در همه مقاطع مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران در نوبت بعدازظهر روز يكشنبه 8 بهمن خبر داد .

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عليرضا راه پيما با اعلام اين خبر افزود: با توجه به تداوم بارش برف و برودت هوا و اعلام مركز هواشناسي استان تهران، كليه مدارس در تمامي مقاطع تحصيلي شهر تهران در نوبت بعدازظهر روز يكشنبه مورخ 8 بهمن 96 تعطیل مي باشند.

شايان ذكر است طبق اعلام استانداري تهران، ادارات آموزش و پرورش شهر تهران نيز فعاليت خود را از ساعت 10 صبح آغاز مي كنند.
افزایش کشته های واژگونی اتوبوس به 7 نفر
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۳۶

بر اساس اطلاعات جدید دریافتی، شمار کشته های حادثه واژگونی اتوبوس در استان اصفهان که به دلیل عدم کنترل اتوبوس توسط راننده رخ داد، از 6 نفر به 7 نفر افزایش یافته است. اخبار تکمیلی از این حادثه تلخ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
مردم مناطق زلزله زده شب را در سرمای شدید به صبح رساندند
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۳۰

در پی بارش شدید برف و بوران در غرب استان کرمانشاه و بی تفاوتی های گذشته مسئولان به بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق زلزله زده در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین، شهروندان این منطقه شب گذشته را در میان برف بوران، گل و لای و سرمای شدید هوا به صبح رساندند.


تردد در بزرگراه تهران -کرج غیر ممکن شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۲۷

بر اساس اطلاعات دریافتی بخش زیادی از مسیر بزرگراه تهران کردج با ترافیک شدید خودروها و در پی بارش برف مسدود است و اتمام سوخت خودروها علناً امکان تردد آرام را نیز از رانندگان گرفته است. پیشنهاد می شود شهروندان حتی المقدور از عزیمت به این بزرگراه تا اطلاع ثانوی خود داری کنند.
پروازهای فرودگاه امام خمینی با تأخیر انجام خواهد شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۲۲

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی فرودگاه امام خمینی (ره) کلیه پروازه های این فرودگاه تا ساعت 10 صبح با تأخیر صورت خواهد گرفت. در اطلاعیه این فرودگاه آمده است: با توجه به بارش شدید برف و کولاک و همچنین کاهش دید افقی زیر ۲۰۰ متر، تا ساعت ۱۰ صبح امروز هشتم بهمن‌ماه تمامی پروازها با تاخیر مواجه هستند.

وضعیت نگران کننده در اتوبان تهران-ساوه/سوخت خودروها تمام شده است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۱۰

خبرهای رسیده از بزرگراه تهران- ساوه نیز حکایت از ترافیک شدید و مسدود بودن بخش های زیادی از این بزرگراه دارد؛ وضعیتی که موجب شده است بسیاری از شهروندان در خودروهای بدون سوخت خود محبوس شوند و سرمای شدید هوا جان آنها را به خطر بیاندازد.
واژگونی اتوبوس ولوو با 6 کشته
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۸:۰۰

در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو در مسیر شیراز تهران و در استان اصفهان نیز تا کنون 6 مسافر این اتوبوس جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت:حوالی ساعت ۳ بامداد در کیلومتر ۵ محور شیراز تهران یک دستگاه اتوبوس ولوو با ۲۸ مسافر واژگون شد. وی افزود:متاسفانه در این حادثه تاکنون ۶ تن کشته و ۴ تن مجروح شدند.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اتوبوس مذکور از اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود که دچار این حادثه شد.
برابر نظر اولیه کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده علت این حادثه بوده است
اتوبان قم تهران همچنان مسدود است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ – ۰۷:۴۵

اتوبان قم تهران از شب گذشته با مشکل شدید تردد رو به رو شده است و بر اساس اطلاعات دریافتی همچنان مسدود است. در این اتوبان هزاران خودرو در جاده گرفتار شده اند و با توجه به اتمام سوخت خودروها، سرمای شدید اکثریت این شهروندان را به شدت تهدید می کند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید